×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
لزوم پای کارآمدن دستگاه های متولی برای کاهش سرقت در خوزستان / فرهنگ سازی اصل مهمی برای کاهش جرم

سیروس دریکوند در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ندای کارگر با بیان اینکه برای مقابله با جرایمی از جمله سرقت باید دستگاه ها و نهادهای متولی پای کار بیایند تصریح کرد: حدود ۲۷ سازمان و دستگاه در استان در حوزه امنیت در قالب قرارگاه هایی از جمله قرارگاه مبارزه با سرقت فعالیت دارند که نیاز است برای کاهش نرخ سرقت در استان تمام این دستگاه ها پای کار بیایند.

وی نبود پارکینگ در سطح شهرستان ها از جمله اهواز در مناطقی از جمله کیانپارس و یا نادری را یکی از دلایل وقوع سرقت در خوزستان عنوان کرد و گفت: استان از نظر میزان سرقت در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۲ حدود ۱۲ درصد روند کاهشی داشته این در حالی است که هر چند با میزان کاهش سرقت مواجه هستیم اما باید یک سری زیرساخت ها نیز فراهم باشد.

دریکوند با بیان اینکه روزانه حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار خودرو برای درمان به مناطقی از جمله کیانپارس و نادری تردد و پارک می شوند گفت: همین نبود پارکینگ سبب شده تا شاهد وقوع سرقت باشیم.

وی فرهنگ سازی بین مردم و اینکه خود مراقبتی در اموال خود از خودرو گرفته تا منزل و وسایل شخصی را از دیگر عوامل موثر در کاهش نرخ سرقت بیان کرد و افزود: مردم ما آموزش مناسبی برای نگهداری از اموال خود ندارند و به عبارت ساده تر می توان گفت که خودمراقبتی و پای کار آمدن دستگاه ها دو اصل مهم برای کاهش سرقت است.

رییس پلیس آگاهی استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرگذاری دوربین های سطح شهر در کاهش سرقت و شناسایی مجرمین بیان داشت: در حوزه پایش تصویری و البته راه اندازی پارکینگ ها باید اقدامات بیشتری از سوی دستگاه های متولی از جمله شهرداری ها صورت گیرد.
دریکوند
جمع آوری معتادین متجاهر را از دیگر عوامل کاهش سرقت در خوزستان عنوان کرد و بیان داشت: چرا که کارتن خواب ها سرقت های خرد را انجام می دهند.

دریکوند ایجاد کمپ ماده ۱۶ را از دیگر عوامل کاهش سرقت در خوزستان بیان کرد و گفت: اما مشکلی که وجود دارد عدم احساس امنیت در این استان است چرا که با وجود اینکه مشکل حاد و آنچنانی در خوزستان در بحث سرقت وجود ندارد اما همین نبود احساس امنیت سبب شده تا گاها این تصور ایجاد شود که استان در این رابطه شرایط خوبی ندارد.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.