×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
ورود بیش از ۱۳ میلیون تن کالای اساسی به کشور

بهروز قره‌بیگی در یک گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: میزان صادرات از گمرکات خوزستان در سال گذشته از نظر وزنی ۲۰ میلیون و ۲۰۱ هزار تن به ارزش پنج میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن از نظر وزنی ۱۷ درصد رشد و از نظر ارزشی با توجه به کاهش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی با ۱۶ درصد کاهش همراه بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از طریق گمرکات خوزستان ۱۶ میلیون و ۷۰۲ هزار تن به ارزش بیش از ۹ میلیارد و ۶۳۲ میلیون دلار کالا وارد استان و کشور شد که نسبت به یک سال قبل از آن از نظر وزنی یک درصد و از نظر ارزشی ۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات اهواز خاطرنشان کرد: میزان هدف‌گذاری صادرات در بخش وزنی ۱۰۰ درصد محقق شده و در حوزه ارزشی نیز ۹۷ درصد تحقق یافته است، به‌طور کلی ۱۳ میلیون و ۹۶۱ هزار تن کالای اساسی و راهبردی به ارزش هفت میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار سال گذشته از گمرکات استان وارد کشور شده است.

قره‌بیگی با اشاره به عمده محصولات صادراتی از استان، ادامه داد: بیشترین محصولات صادراتی استان از جمله پتروشیمی پروپان، پلی‌اتیلن، پنتان، شمش فولادی، هیدروکربن سبک، میلگرد و محصولات کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: صادرات به کشورهای چین، امارات، عراق، ترکیه، هند، کویت، افغانستان، اندونزی، پاکستان و غنا انجام شده است.

مدیرکل گمرکات اهواز با اشاره به عمده کالاهای وارداتی از مرزهای استان به کشور، تصریح کرد: ذرت دامی، دانه‌های روغنی سویا، کنجاله سویا، گندم، شکر خام، پارچه و ام‌دی‌اف خام بیشترین محصولات وارداتی از مرزهای استان در مدت یاد شده، اعلام شده است.

قره‌بیگی گفت: کالاهای وارداتی بیشتر از کشورهای برزیل، چین، روسیه، کانادا، مالزی، امارات، ترکیه، هند و رومانی بوده است.

وی درآمد گمرکات استان در سال گذشته را حدود ۱۹۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته با افزایش ۶۸ درصدی همراه بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.