×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 13 خبر
کاهش ۰.۴۱ درصدی نرخ بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان

امین برملا با اشاره به وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع متوسطه خوزستان اظهار کرد: پوشش تحصیلی دوره اول متوسطه از ۹۳.۴۲ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۹۴.۱۴ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی افزود: همچنین پوشش تحصیلی دوره دوم متوسطه از ۷۸.۲۶ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۸۰.۹۴ درصد در سال ۱۴۰۲ ارتقا یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کاهش ۳.۲۶ درصدی دانش‌آموزان مدارس مختلط در دوره اول متوسطه گفت: نرخ بازماندگی از تحصیل از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، ۰.۴۱ درصد کاهش یافته است.

برملا در خصوص عوامل موثر بر بازماندگی از تحصیل بیان کرد: عوامل متعددی در عدم پوشش تحصیلی و بازماندگی از تحصیل موثر هستند که مهم‌ترین آن‌ها حاشیه‌نشینی، معلولیت شدید و خیلی شدید دانش‌آموز و شرایطی که امکان تحصیل و آموزش را ندارند و تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، مشکلات مالی خانواده‌ها و ازدواج زودهنگام دختران است.

وی در خصوص راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل گفت: برای جذب بازماندگان از تحصیل، تمامی دستگاه‌های مرتبط با موضوع از جمله استانداری، کمیته امداد، بهزیستی، دادگستری و سازمان هدفمندی یارانه‌ها با محوریت آموزش و پرورش پیگیری‌ها و اقدامات مورد نیاز را انجام می‌دهند.

برملا عنوان کرد: در خصوص پیگیری وضعیت بازماندگان از تحصیل باید گفت که بسیاری از آن‌ها فاقد آدرس هستند و آموزش و پرورش برای پیگیری هیچ گونه دسترسی به افراد ندارد، بنابراین یک عزم همگانی نیاز است تا بتوانیم با تلاش و کار جهادی، قدم‌های جدی در این خصوص برداریم.

وی افزود: همچنین تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب و هزینه‌های درمانی و معیشتی خانواده‌ها می‌تواند نقش بسزایی در این رابطه داشته باشد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.