×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
ایمن‌سازی ۷۳۰ کلاس درس سنگی در خوزستان

محمد سعیدی‌پور با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۲۴۰ کلاس درس سنگی در استان وجود داشته است بیان کرد: برچیدن کلاس درس سنگی در استان از سال ۹۹ به طور جدی آغاز شد.

وی گفت: بیشتر کلاس‌های سنگی در شهرستان‌های اندیکا، اندیمشک، باغملک، امیدیه، رامشیر و مسجدسلیمان هستند.

سعیدی‌پور اظهار کرد: از ۵۱۰ کلاس درس سنگی باقی مانده ۴۰ کلاس درس قرار است با اعتبار اختصاصی دور دوم سفر رییس جمهور به استان ایمن‌سازی شوند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: همچنین ۱۲۰ کلاس درس با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ایمن‌سازی خواهند شد.

وی تصریح کرد: ۹۰ کلاس درس از این تعداد نیز در مناطق سخت عبور استان قرار دارند که تنها با جایگزینی کانکس و یا چادر می‌توان کلاس درس ایمن ایجاد کرد.

سعیدی‌پور افزود: به عنوان مثال در شهرستان اندیکا با همکاری فرمانداری ۱۲ کانکس برای جایگزینی کلاس‌های سنگی تهیه شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: ۷۰ کلاس درس در استان متعلق به اداره کل میراث فرهنگی هستند که نیاز به بازسازی دارند اما این اداره کل به دلالیلی اجازه بازسازی را نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: یکصد کلاس درس در شهرستان مسجد سلیمان نیز نیاز به بازسازی و بهسازی دارند، امکان تخلیه یکباره این کلاس‌ها وجود ندارد و ابتدا باید کلاس‌های جایگزین برای آن‌ها تعریف شود.

سعیدی‌پور در ادامه با اشاره به نگاه دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه کاره افزود: با تزریق اعتبار دور دوم سفر رییس جمهور به استان قطعا شاهد روند رو به رشد تکمیل طرح‌های نیمه تمام خواهیم بود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه سال گذشته اعتبار خوبی به استان در حوزه تکمیل و ساخت مدرسه پرداخت شد گفت: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل برای تکمیل و یا ساخت مدرسه در استان تخصیص یافت که نسبت به سنوات گذشته روند رو به رشدی را داشته است.

جذب هفت هزار میلیارد ریال اعتبار از خیران مدرسه‌ساز خوزستان

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: در سال گذشته هفت هزار میلیارد ریال اعتبار توسط خیران مدرسه‌ساز در استان برای ساخت مدرسه جذب شد.

سعیدی‌پور افزود: این رقم در یک سال قبل از آن ۲ هزار میلیارد ریال بود که نشان‌دهنده همکاری هر چه بیشتر خیران در امر مدرسه‌سازی استان است.

وی گفت: از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط خیران مدرسه‌ساز در استان جذب شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: برای جذب هر چه بیشتر خیران در امر مدرسه سازی برای استان نیاز به کار و برنامه‌های فرهنگی بیشتر است.

پیش از این معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد؛ ساخت ۸۰۰ کلاس درس برای امسال در خوزستان با همکاری سازمان برنامه و بودجه هدف‌گذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.