×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
سه هزار و ۷۲۱ هکتار اراضی ملی در خوزستان رفع تصرف شد

علی دهقانی بیان کرد: طی سال گذشته همچنین ۴۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری شده، در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ

اراضی زارعی و باغ، به وضع سابق بازگشت و با اقدامات پیشگیرانه نیز از تغییر کاربری چهار هزار و ۳۳۳ هکتار از این اراضی جلوگیری شد.

وی گفت: اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) مهم‌ترین اقدام در صیانت از اراضی و پیشگیری از تصرفات غیرقانونی است.

ثبت سند مالکیت خانه‌های روستایی در خوزستان بعد از ۶۰ سال

دهقانی خواستار معرفی مزایای صدور اسناد رسمی توسط دهیاران و بخشداران به مردم شد و افزود: خانه‌های برخی روستاهای استان از جمله روستای بنواز اندیمشک پس از ۶۰ سال تثبیت مالکیت و صاحب سند شد.

وی گفت: ۶۰۰ واحد در روستای دونه شهرستان امیدیه نیز در دست اقدام است که این موضوع به ارتقای هویت روستاها، جذب سرمایه‌گذار و توسعه آن‌ها نیز کمک می‌کند.

رییس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: تاکنون ۹۴۷ هزار هکتار از اراضی زراعی معادل ۶۴ درصد کل اراضی هدف که مستعد تغییر کاربری بودند، تثبیت مالکیت شده است.

دهقانی تصریح کرد: پایش تصویری ماهواره‌ای اراضی، افزایش گشت‌زنی، نظارت‌ها و بازرسی‌های میدانی به ویژه در زمین‌هایی که احتمال تصرف و یا تغییر کاربری وجود دارد، ضروری است و باید قبل از تشکیل

پرونده‌های قضایی از وقوع جرائم و تخلفات پیشگیری کرد.

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به راه‌اندازی شعب ویژه تجدیدنظر در رسیدگی به پرونده‌های حقوق بیت‌المال به ویژه در ایام تعطیلات نوروز، گفت: دستگاه قضایی اجازه نخواهد داد افرادی سودجو با سندسازی و یا

استفاده از راه‌های غیرقانونی به بیت المال تعرض کنند.

دهقانی افزود: نظارت مستمر مدیران و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی بر اموال و نیز پرونده‌های قضایی خود در مراجع اداری و قضایی، بسیار اهمیت دارد و به تسریع مطالبات قانونی آن‌ها کمک می‌کند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.