×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
فعالیت اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان در ایام نوروز

مهران کریمیان بیان کرد: تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی با استقرار در ورودی شهرها و مکان‌های پرتردد سطح شهر در شهرهای مختلف خوزستان در ایام نوروز به صورت شبانه روزی در قالب تیم‌های تخصصی روانشناسی و مددکاری به ارایه خدمات می‌پردازند.

وی افزود: خدماتی مختلفی از جمله شناسایی و آموزش کودکان کار و خیابان ، توزیع بروشورها و تراکت‌های حاوی معرفی خدمات اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و مشاوره‌های روانشناختی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به شهروندان و مسافران ارائه می‌شود.

وی از شهروندان و مسافران نوروزی خواست در صورت مشاهده هر گونه بحران اجتماعی مانند همسرآزاری، کودک آزاری، افکار و اقدام به خودکشی، سالمند آزاری، معلول آزاری و خشونت خانگی فرار از منزل و … با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند.

کریمیان با اشاره به این که ۲۴ خودرو اورژانس اجتماعی در خوزستان فعال است ادامه داد: برنامه اورژانس اجتماعی با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب چهار فعالیت خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، تیم گشت سیار، مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی – اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی با استفاده از تیم تخصصی شامل روانشناس و مددکار اجتماعی است.

وی گفت: اورژانس اجتماعی در حال حاضر در ۲۱ شهرستان اهواز، آبادان، امیدیه ، ایذه، اندیمشک، بهبهان، رامهرمز، رامشیر، باوی، حمیدیه، خرمشهر، شادگان، کارون، دشت آزادگان، دزفول، مسجدسلیمان، گتوند، باغملک، ماهشهر، شوش و شوشتر در حال ارائه حمایت‌های روانی اجتماعی به شهروندان است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان خاطر نشان کرد: بر اساس آمار سامانه الکترونیکی فوریتهای اجتماعی، در سال گذشته ۴۵ هزار شهروند از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شدند و بیشترین تماس‌ها با خط ۱۲۳ در زمینه اختلافات خانوادگی، خشونت‌های خانگی و کودک آزاری بوده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.