×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
دولت سیزدهم به دنبال اجرای طرح کامل فاضلاب و آب‌های سطحی در اهواز است

علی اکبر حسینی محراب در حاشیه نشست شورای اداری کشور که به ریاست رییس‌جمهور و با حضور اعضای کابینه و استانداران و مدیران استان‌ها برگزار شد اظهار کرد: اگرچه طرح توسعه فاضلاب و آب‌های سطحی اهواز در دولت‌های قبلی مطرح بود اما دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور نگاه ویژه ای به این موضوع داشته و پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۱۷ کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب در اهواز انجام شده و این روند ادامه دارد افزود: برخی از مناطق اهواز هنوز شبکه فاضلاب نداشته که باید در طرح اجرا و تکمیل فاضلاب مدنظر قرار گیرند.

حسینی محراب گفت: در گذشته شهرداری باید برنامه‌ای برای جمع‌آوری آب‌های سطحی در نظر می‌گرفت اگرچه در مقطعی بنا شد که آب های سطحی از شبکه فاضلاب دفع شوند اما این روش دیگر جوابگوی دفع بارش‌های سیل آسا و رگباری نیست.

دفع زمان‌بر آبگرفتگی وقتی میزان بارش زیاد باشد

وی در خصوص آخرین وضعیت آبگرفتگی های اهواز بیان کرد: طبیعتا وقتی میزان بارش زیاد باشد دفع آبگرفتگی ها زمان بر خواهد بود اما با این وجود تمام تیم‌های عملیاتی به طور شبانه روزی پای کار هستند.

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه با تقسیم‌بندی صورت گرفته و حضور مستمر شهرداران مناطق هشتگانه، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، شهردار اهواز و مدیرعامل آبفا کارها به نحو احسن انجام و امکانات و تجهیزات به خوبی بسیج شد.

عمده آبگرفتگی ها تا عصر امروز رفع می شود

حسینی محراب گفت: در بحث تجهیزات و ماشین آلات با دستور سازمان مدیریت بحران کشور، استان‌های اصفهان و تهران به عنوان معین استان خوزستان در مدیریت بحران ناشی از آبگرفتگی‌ها تعیین شدند که تاکنون کمک‌هایی از استان اصفهان دریافت کردیم.

وی افزود: امیدواریم با بسیج امکانات و نیروها تا بعد از ظهر امروز بخش مهمی از آبگرفتگی‌ها رفع شوند.

استاندار خوزستان گفت: مناطقی همچون شهرک دانشگاه، سپیدار، زعفرانیه، کوی رزمندگان و برخی مناطق دیگر دچار آب گرفتگی هستند که در اسرع وقت عملیات تخلیه آب انجام می‌شود تا مردم کمتر به زحمت بیافتند.

وی افزود: یکی از دلایل دورکاری ادارات اهواز و کارون در روز دوشنبه نیز رفاه حال شهروندان بود و اینکه در تردد با مشکل روبه‌رو نشوند.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.