×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
هشدار قرمز هواشناسی خوزستان نسبت به رگبار شدید باران از روز دوشنبه

در این اطلاعیه آمده است: سامانه بارشی سبب رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید از اواخر روز دوشنبه تا سه شنبه در مناطق شمالی،

شرقی، شمال‌شرقی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق استان و سیلاب و آبرفتگی مناطق شهری خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز درمناطق شمالی و شرقی(به ویژه ارتفاعات)سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی

تندبادلحظه‌ای و ریزش تگرگ در برخی مناطق خواهد شد. در دیگر مناطق استان بارش‌ها به صورت پراکنده و نقطه ای خواهند بود.

محمد سبزه زاری افزود: تا فردا تغییر محسوس دمایی قابل انتظار نیست و روند افزایش چهار تا ۶ درجه ای دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از اواسط روز دوشنبه تا چهارشنبه(به ویژه روز سه شنبه) سامانه قدرتمند و فعالی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سبب رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در بیشتر نقاط استان،

احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و کاهش محسوس دما در سطح استان خواهد شد.

سبزه زاری گفت: بیشترین حجم بارش‌ها طی روز سه شنبه و در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات خواهد بود و احتمال آبگرفتگی معابر در بیشتر نقاط استان و طغیان مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار کرد: شمال خلیج فارس روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج و طی روز سه شنبه همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۳۰.۷ و دزپارت(دهدز) با هفت درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۲۹.۸ و حداقل ۱۵.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان بارندگی استان طی ۴۸ ساعت گذشته در ایستگاه کشاورزی اهواز با ۴۵ میلیمتر ثبت شد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.