×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پروژه زمزم بدون‌ حضور حتی یک کارشناس خارجی ساخته شد/ «انرژی» مهمترین چالش صنعت فولاد

امین ابراهیمی در آیین افتتاح کارخانه زمزم سه این شرکت که با حضور رییس جمهور انجام شد، اظهار کرد: فولاد خوزستان محصول انقلاب اسلامی و روایتگر مسیر توسعه صنعت با ظرفیت یک ‌و ‌نیم ‌میلیون تن در سال است که در سال ۶۸ به دست مقام معظم رهبری افتتاح شد.

وی ادامه داد: در مسیر توسعه شرکت نقاط عطف و تاریخ‌سازی به چشم می‌خورد که موجب سربلندی کشور ما است. این مسیر با بمباران شرکت در سال‌های ۵۹ و ۶۴ آغاز شد که منجر به شهادت جمعی از کارگران شرکت شد.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد: علی رغم همه موانع به ویژه تحریم‌های بی‌سابقه، اما شرکت فولاد خوزستان به عنوان قطب دوم فولاد کشور است و اکنون صنعت فولاد به رشد ۴۰ برابری و رتبه نهم جهان رسیده است.

حمایت صندوق توسعه از راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، گره‌گشای موانع تولید

امینی ادامه داد: علی رغم اینکه برای این دستاورد درخشان فقط پنج درصد از برق کشور مصرف می‌شود اما عدم توسعه زیرساخت‌های انرژی باعث ایجاد محدودیت در گاز و برق و کاهش چشمگیر تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: در این راستا حمایت صندوق توسعه از راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، می‌تواند در رفع موانع تولید گره‌گشا باشد. فولاد می‌تواند در جهت افزایش اشتغال و درآمد ارزی نقش شایانی داشته باشد اما با چالش‌های فراوان روبرو است و مهمترین چالش، انرژی است که در تابستان به شکل برق و در زمستان به شکل گاز است.

امینی گفت: مگاپروژه زمزم با هدف توسعه فولاد برگ زرینی در صنعت فولاد خوزستان است. این پروژه بدون‌ حضور حتی یک کارشناس خارجی ساخته شده است و ظرفیت صادرات محصولات اسفنجی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار را دارد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.