×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
احداث ۲۲ پارک محله‌ای در ۳۰ ماه گذشته

علی اصغر اسدالهی در حاشیه اولین نمایشگاه مدیریت شهری اهواز با نام روایت خدمت، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز علاوه بر ایجاد محیط زیست شهری مناسب شهروندان و تفرجگاه‌های متناسب با اقشار مختلف به دنبال ایجاد محیطی با درختان بومی و سازگار و گیاهان دارای هویت است، برای این کار نیازمند همراهی و همکاری شهروندان هستیم.

وی افزود: شعار ما هر خانواده یک درخت بود که در آن خانواده‌ها یک درخت می‌کارند و تصاویر آن را برای ما ارسال می‌کنند اما این شعار در نمایشگاه روایت خدمت نهادینه شد و در آن بوستان‌های میوه به صورت محلی بر اساس نظرات کارشناسان و موقعیت محلات تعریف شد که در آن نهال‌های بومی، سازگار و مثمر نخل، توت، نارنج و…. کاشته شد که شهروندان در راستا حفاظت از آنها همراهی دارند و با احساس تعلقی که پیدا کرده‌اند پایدار خواهند بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به اینکه تداوم طرح بوستان‌های محلی نیازمند آموزش است، ادامه داد: برای استقبال از بهار در سنوات گذشته از ماه بهمن کاشت گل در فضای سبز آغاز می‌شد اما از سال گذشته برای تداوم حضور گل‌ها و افزایش زیبایی از آبان آغاز شده است و برای فصول گرم نیز گیاهان مخصوص محیط گرم پیش‌بینی و در تابستان کاشته می‌شوند.

اسدالهی با اشاره به اینکه درختان خاص اقلیم اهواز دیر زی هستند و سالیان سال باقی می‌مانند، اضافه کرد: برای اینکه فضای سبز پایدار داشته باشیم نیازمند شبکه آب خام هستیم که قرارداد طرح جامع آن سال گذشته منعقد شد عو ۶ طرح انتقال آب خام از کارون به مناطق در حال طی مراحل مناقصه است که با اجرای آن با توجه به حجم و هزینه آن تا سه سال آینده مشکل آب خام اهواز رفع می‌شود علاوه بر آن طرح تسویه فاضلاب برای تأمین آب خام نیز در حال طی فرایند مناقصه قرار دارد و در صورت اجرا بخشی از نیاز فضای سبز به آب خام برطرف می‌شود.

وی توضیح داد: در طرح تفصیلی شهر اهواز ۲۲ میلیون متر مربع فضای سبز پیش‌بینی شده است که ۱۴ میلیون متر مربع آن موجود و برای باقیمانده آن نیازمند توسعه فضای سبز هستیم که با توسعه شبکه آب خام محقق می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به ارائه فراخوان استفاده از طرح هنرمندان برای فضای سبز اهواز، خاطرنشان کرد: نظارت هوشمند، شناسنامه‌دار کردن فضای سبز و درختان به ویژه به صورت الکترونیک و طرح راهبردی فضای سبز اهواز از جمله طرح‌های شهرداری اهواز برای سال آینده است.

اسدالهی با اشاره به اجرای طرح حفظ و توسعه فضای سبز مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاکید کرد: در کمیسیون مربوطه که شامل دو عضو شورای شهر، یک قاضی، معاون خدمات شهری و مدیرعامل سازمان پارک‌ها تخلفات مربوط به قطع درختان بررسی و با توجه به جایگاه قضای رأی صادر و قابلیت اجرا دارد علاوه بر آن شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده قطع درخت موضوع را از طریق سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی نمایند.

وی اضافه کرد: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری با احداث ۲۲ پارک محلی ۲۱۱ هکتار به فضای سبز شهرداری اهواز اضافه شده است علاوه بر آن پارک بانوان شهروند آماده بهره‌برداری و پارک بانوان ولیعصر نیز ۱۱۴ اصله از انواع درختان نخل، مرکبات و توت کاشته شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.