×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خشن در خوزستان

علی دهقانی در نشست قرارگاه ویژه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص و خشن خوزستان در محل دادگستری این استان بیان کرد: برخورد دستگاه قضا و پلیس با مرتکبان جرایم خاص، خشن و اخلاگران نظم و امنیت عمومی باید با جدیت و قاطعانه و مطابق قانون و دستورالعمل‌های قوه قضاییه باشد و استفاده از شیوه‌نامه برخورد با این جرایم در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: بازدارندگی قوانین، برخورد قاطع نیروی انتظامی و دستگاه قضا،آموزش‌های حقوقی، فرهنگی و تقویت بعد اخلاقی و دینی از سوی مراکز علمی و فرهنگی و رسانه‌ها، از مواردی است که در کاهش جرایم خشن موثر است.

دهقانی ادامه داد: مسئولان اثر گذار در امنیت استان باید با تعامل، تعاون و تدوین یک برنامه راهبردی قوی ضمن اجرای برنامه‌های پیشگیرانه به صورت قاطع با جرایم خشن برخورد کنند تا اعتماد عمومی و احساس امنیت در جامعه افزایش یابد.

رییس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر مبارزه و مقابله بی‌امان و قاطعانه با استفاده کنندگان از سلاح به ویژه در سرقت بیان کرد: کنترل مرزها، انسداد گلوگاه‌های قاچاق، رصد مجرمان سابقه‌دار، تجهیز پلیس و نیروهای مرزبانی به تجهیزات مورد نیاز از اقداماتی است که در شورای تامین استان پیگیری و دنبال می‌شود.

دهقانی با اشاره به تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به جرایم خاص و خشن تصریح کرد: با راه‌اندازی این شعب در استان، آمار پرونده‌های جاری در این مورد به شکل قابل قبولی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به جرایم خشن و سارقان مسلح از ارتکاب جرم و اعمال مجازات نباید بیش از سه ماه باشد گفت: دادستان‌های حوزه‌های قضایی بر پرونده‌های جرایم خاص و خشن نظارت داشته باشند و دستورات لازم را صادر کنند.

رییس کل دادگستری استان ادامه داد: در مواردی که دارندگان سلاح‌های مجاز نیز موجب ناامنی و رعب و وحشت شوند ضمن برخورد قانونی، مجوز سلاح آن‌ها نیز باطل می‌شود.

به گزارش ایرنا، پیش از این فرمانده انتظامی خوزستان‌ اعلام کرده بود طی ۱۰ سال اخیر میزان جرایم خشن در استان به طور متوسط ۱۵ درصد رشد داشت که با اقدامات انجام شده، ارتکاب این نوع از جرایم ۲ درصد کاهش داشته است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.