×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
۴۸۵ روستای تحت پوشش برق اهواز از کلید گازی فرمان‌پذیر برخوردار شدند

عبدالحمید عباس شیاری اظهار کرد: به منظور کنترل شبکه و کاهش زمان خاموشی هنگام بروز اشکال و حوادث غیرمترقبه و نیز انجام مانورهای مهندسی و بهره برداری جهت اورهال، تعداد ۱۰۴ دستگاه کلید گازی با قدرت فرمان از راه دور توسط دیسپاچینگ مرکز روی خطوط فشار متوسط نصب شده است.

وی با بیان اینکه تکنولوژی کلیدهای گازی یکی از تکنولوژی‌های پر کاربرد در تجهیزات قطع کننده جریان الکتریکی در شبکه برق است گفت: سیستم‌های قدرت امروزی، با تعداد زیادی دستگاه الکتریکی مرتبط سروکار دارند که اگر هرگونه خطا شامل اتصال کوتاه، خطای کابل و اضافه بار در تابلو برق رخ دهد، برای مصون ماندن این سیستم‌ها از بروز آسیب باید در اسرع وقت برطرف شوند.

شیاری افزود: برای جداکردن قطعات معیوب و اتصال مجدد آنها به نوع خاصی از دستگاه کلید برق مانند مدار شکن نیاز است، قطع کننده مدار یک وسیله الکتریکی است که برای محافظت از سیستم‌های قدرت در برابر جریان خطا، اضافه بار و اتصال کوتاه استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه این تعداد کلید گازی بر روی شبکه فشار متوسط ۳۳ و ۱۱ هزار ولت نصب شده است ادامه داد: به دلیل افزایش قدرت مانور روی خطوط حساس تر، استفاده از کلید گازی قابل قطع زیر بار ضروری است.

بیش از ۵۸۰ دستگاه کلید گازی در کلانشهر اهواز نصب و فعال است؛ شرکت توزیع نیروی برق اهواز داری بیش از ۶۱۹ هزار اشتراک فعال است که شهرهای اهواز، حمیدیه، کارون، باوی و حمیدیه را زیر پوشش خود دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.