×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
لزوم ارتقای نمرات و وضعیت کنکور سراسری در خوزستان

عبدالله حبیبی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۱۱ بهمن‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش از استان خوزستان انتظار دارد که از نظر جایگاه آموزشی ارتقا پیدا کند. از کسانی که فکر و راه و برنامه دارند و متعلق به هر خط فکر اما در چارچوب نظام جمهوری اسلامی و رهبری هستند، استقبال می‌کنم.

وی افزود: سند تحول بنیادین که مورد تاکید رهبری است را پیش روی خود خواهیم گذاشت و این مسیر را طی خواهیم کرد تا استان خوزستان جایگاه خود را به دست آورد؛ جایگاه آموزشی استان، جایگاه خوبی نیست. در سال‌های نه چندان دور رتبه ۱۷ را داشت اما امروز رتبه پایین‌تری است.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اولویت‌های کاری خود گفت: ارتقای نمره امتحانات و رتبه کنکور معیار سنجش است پس باید بتوانیم در این مسیر گام برداریم و با کمک هم، آموزش و پرورش خوزستان را اصلاح کنیم.

وی گفت: ارتقای وضعیت آموزشی و قبولی در کنکور سراسری اولویت اول است. همچنین تقویت روحیه دین‌باوری و تقویت مهارت‌های زندگی در مدارس، اولویت بعدی است.

حبیبی با تاکید بر اهمیت پرداختن به مسائل رفاهی فرهنگیان، ادامه داد: مراکز رفاهی باید در خدمت معلمان باشند. توجه جدی و عملی به مولدسازی نیز مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با اشاره به طرح شهید سلیمانی در ارتقای وضعیت تربیت بدنی و سلامت گفت: طرح شهید سلیمانی در برخی مناطق استان خوزستان به خوبی اجرا شد و در برخی  دیگر مناطق نیز مورد توجه قرار نگرفت.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای کارآمد و توانمند و انقلابی گفت: تکریم پیشکسوتان فرهنگی بازنشسته و در شرف بازنشستگی در دستور کار است.

وی گفت: استاندار خوزستان در استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش، قول همکاری و شرکت در شورا را داد و تأکید شد که حداقلی ماهی یک بار جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار شود؛ شاید حل برخی مشکلات از عهده ما برنیاید اما در شورا می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: انتقادها را می‌پذیریم و همه می‌توانند انتقاد کنند و پیشنهاد دهند و کمک کنند اما قول نمی‌دهم که همه پیشنهادها را علمی کنم اما حتما بررسی می‌شوند.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با سپاه و بسیج گفت: همکاری با حوزه علمیه با مدیریت نماینده ولی فقیه را اولویت کاری خود می‌دانم. امیدواریم بتوانیم روحیه دین‌باوری را به جای دینداری تقویت کنیم.

مسعود حمیدی‌نژاد مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم گفت: تا زمانی که آموزش و پرورش را روی صحنه نیاوریم و به عنوان دستگاه رده چندم مورد توجه باشد وضعیت تغییر نمی‌کند. اگر این دغدغه به وجود بیاید و آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی مورد توجه قرار گیرد، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مسیر توسعه از آموزش و پرورش عبور خواهد کرد. این دغدغه باید ملی شود و خوشبختانه این اتفاق در حال رخ دادن است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دو سال گذشته، افزود: سعی کردیم در عرصه‌های مختلف و جبهه‌های متفاوت کار را دنبال کنیم؛ آموزش و پرورش خوزستان در مسائل مختلف و مشکلاتی داشت و از استعدادهای درخشان تا استثنایی، از مدارس دولتی تا غیردولتی و بخش‌های عمرانی، معیشتی و رفاهی باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در حوزه پرورشی، اگرچه استان خوزستان در  مسابقات قرآنی سرآمد ملی است اما حتی یک بار هم برنامه ملی در استان اجرا نشد اما سال گذشته این اتفاق رخ داد و یکی از بهترین برنامه‌ها اجرا شد.

وی ادامه داد: در بحث آسیب‌های اجتماعی، مشاوره تحصیلی و… آموزش و پرورش خوزستان وضعیت خوبی وجود نداشت. در مشاوره تحصیلی به شدت مشکل وجود داشت و به این دلیل در پایه دوازدهم معمولا دچار مسائلی می‌شدیم زیرا دانش‌آموزان در پایه نهم به درستی هدایت تحصیلی نمی‌شدند.

حمیدی‌نژاد با اشاره به مشاوره‌های انجام شده گفت: بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز در حوزه مشاوره پوشش داده شده‌اند.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال گذشته، ۱۵۰ هزار معلم و دانش‌آموز به این اردوها اعزام شدند. اگر مدیران پای کار نبودند اصلا امکان این کار با این مشارکت  این تعداد وجود نداشت.

وی با اشاره به وضعیت تربیت بدنی مدارس نیز گفت: در تربیت بدنی و سلامت، مشکلات کم نبود؛ سرانه ورزشی ۲۰۰ هزار مترمربع بود اما در این فاصله اندک، ۵۰ هزار مترمربع به سرانه موجود اضافه شد و از سویی بیش از ۱۰ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی به مدارس داده شد.

حمیدی نژاد ادامه داد: در بخش آموزش بسیاری گله‌مند هستند که وضعیت آموزشی مطلوب نیست اما آیا این حاصل کار دو سال کرونا و این دولت است یا حاصل بسیاری از بی‌تفاوتی‌ها و بی‌توجهی در هدایت تحصیلی است؟ امتحان پایه نهم که سرنوشت‌ساز است، متاسفانه با یک تقاضا که‌ کارشناسی نشده بود،س استانی شد.

وی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی بیان کرد: هدایت یک دانش‌آموز به سوی هنرستان، به این معنا نیست که دانش‌آموز مشکل دارد بلکه استعداد دانش‌آموز در هنر و صنایع و خدمات است و باید این تفکر غلط را دور ریخت. از ما می‌پرسند رتبه آموزش و پرورش چند است؛ این غلط‌ترین سوالی است که مطرح می‌شود.

وی گفت: در ابتدای کار رتبه کشوری ما در توسعه هنرستان‌ها ۲۹ بود که در این دو سال توسه هنرستان‌ها به ۴۴ درصد رسید یعنی ۱۵ درصد رشد داشتیم.

وی در خصوص ساماندهی بازماندگان از تحصیل یادآور شد: در این دو سال ۳۰ درصد بازماندگان تعیین تکلیف شدند.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان گفت: در بخش عمرانی مشکلات جدی است و متاسفانه بودجه‌ای هم نداریم؛ آموزش و پرورش خوزستان حتی یک سالن اجتماعات متمرکز و ساختمان مرکزی برای خود ندارد.

وی با اشاره به طرح مولدسازی گفت: بیش از ۵۰ هزار مترمربع از املاک آموزش و پرورش خوزستان مولدسازی فعال شده‌اند.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان گفت: ساخت امکانات و تجهیزات پهپادها و ماهواره‌ها قطعه قطعه انجام می‌شود که عموما توسط دانش بنیان و دانشجویان تولید و طراحی می‌شود اما این بخش را در سطح دانش‌آموزی فعال کردیم و اگر این اتفاق در خوزستان رقم بخورد در آینده استان موثر خواهد بود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.