×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
توجه به زنجیره ارزش اقتصاد استان را متحول می‌کند

محمد راضی جلالی سه‌شنبه دومین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت دریا و توسعه دریا محور یکی از ظرفیت‌های مغفول در کشور است که نقش آفرینی در آن نادیده گرفته شده است.

وی افزود: پس از ابلاغ سیاست کلی دریا محور توسط مقام معظم رهبری، توسعه صنایع دریای، کشتی سازی، گردشگری دریایی، شیلات و آبزی پروری، منابع و معادن دریایی در دستور کار قرار گرفته است.

راضی‌جلالی افزود: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی توسط رهبری نشست ستاد اقتصاد دریا پایه در استانداری خوزستان برگزار و ماموریت‌های خاصی برای هر یک اداره‌ها و متولیان امر دریا ابلاغ و در حال تدوین طرح‌ها و برنامه‌ها در این زمینه هستند.

وی به تشکیل ستاد اقتصاد دریا پایه در استانداری خوزستان اشاره کرد و گفت: از نظرات دانشگاه‌ها علوم دریایی در برای توسعه پایدار دریا استان بهره گرفته خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان افزود: بدون شک دانشگاه نقش محوری را تدوین و اجرای طرح‌های پیشنهادی بر عهده دارد و همه طرح‌ها باید بر پایه دانش باشد تا موفقیت آن بیشتر شود.

وی جذب سرمایه گذار و توسعه سرمایه گذاری در سواحل و پس کرانه‌ها را یکی از موضوع‌های زنجیره ارزش در استان دانست و افزود: توجه این مهم اشتغال و درآمد خوبی برای کشور و استان درپی خواهد داشت.

راضی جلالی اظهار کرد: سرمایه گذاری خوبی در استان خوزستان در زنجیره ارزش وجود دارد و درخواست‌های نیز وصول شده که در دست بررسی است.

وی با اشاره به ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی استان خوزستان گفت:بسیاری از مرز دریایی استان به لحاظ جمعیتی سواحل توسعه پیدا نکردند و بهره‌مندی مردم از دریا کمتر اتفاق می‌افتاد.

همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر امروز در استان خوزستان برگزار شد. ۲۴۳ مقاله در ۱۰ سرفصل به دبیرخانه همایش ۲سالانه بین‌المللی و ملی رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.