×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تلویزیون‌های شهری هواشناسی اهواز مستهلک‌ هستند/ تصمیم‌گیری برای فعالیت مدارس در چهارشنبه

داوود میرشکار با اشاره به ۵ دسامبر روز جهانی خاک، در خصوص اهمیت محافظت از خاک اظهار کرد: هدف جهان از تعیین این روز، تمرکز بر اهمیت خاک سالم و حمایت از مدیریت پایدار منابع خاک است. امسال شعار روز جهانی خاک “خاک و آب، منشاء زندگی” تعیین شده است.

وی افزود: امنیت هر چیزی اعم امنیت از غذایی، سلامت و زادآوری به آب و خاک بستگی دارد و اگر بخواهیم پیشرفت پربار و امنی داشته باشیم باید بتوانیم این ارزش‌ها را حفظ کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از گذشته تاکنون، خاک کارکردهای متعددی از جمله طبیعی، اجتماعی و اقتصادی داشته است و در دین اسلام کارکرد شرعی هم دارد.

میرشکار با اشاره به وجود آب و خاک مناسب در خوزستان و لزوم حفاظت از نعمت‌های خدادادی بیان کرد: امیدواریم برابر با اصل ۵۰ قانون اساسی، این امانت را با سلامت و با کیفیت بهتر به آیندگان تحویل دهیم.

وی با اشاره به تداوم آلودگی هوا در خوزستان، در خصوص تصمیم شب گذشته برای غیرحضوری شدن تنها مدارس ابتدایی در اهواز، کارون و باوی عنوان کرد: وضعیت آلاینده‌ها هر ساعت رصد می‌شود؛ تا ظهر دیروز (۱۳ آذرماه) روند آلودگی افزایشی بود اما در بعد از ظهر روند کاهشی شد و دستگاه‌ها حتی پایین‌تر از استانداردها را نشان داده است.

سخنگوی کمیته اضطرار آلودگی هوای خوزستان گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر شرایط پایدار هوا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه و رسیدن آلودگی به بیشترین میزان، در انتهای شب مجددا آلاینده‌ها افزایش یافت بنابراین برای کاهش منابع متحرک خیابان‌ها، بخشی از مدارس تعطیل شدند تا این منابع متحرک کمتر شوند و آثار آن در کاهش آلودگی هوا مشاهده شود.

میرشکار بیان کرد: اگر مشکلی وجود داشته باشد، برای چهارشنبه تصمیمات درست و با رعایت همه جوانب اتخاذ می‌شود. رصد کیفیت هوا ادامه دارد و اگر نیاز باشد سریعا کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل و تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: در گذشته تلویزیون‌های شهری برای نشان دادن شرایط هوا در سطح شهر نصب بود اما از وقتی من در استان خوزستان خدمت می‌کنم فعالیت هیچکدام را مشاهده نکرده‌ام و ظاهرا مستهلک شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوا، این تجهیزات بسیار زود مستهلک می‌شوند اما درصدد هستیم تجهیزات تامین و اطلاع‌رسانی دقیق انجام شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.