×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تصویب تخفیف ۹۰ درصدی عوارض برای سرمایه‌گذاران هتل‌سازی در اهواز

یونس اسفندیاری‌نژاد در خصوص مصوبات یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۹ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: نخستین دستور کار این جلسه در خصوص موضوع خرید اوراق مشارکت قطار شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی بود. با توجه به اینکه دولت این فرصت را در اختیار شهرداری‌ها قرار داده است، این مصوبه توسط شورا تصویب شد تا از این ظرفیت برای قطار شهری و خرید اتوبوس‌ها استفاده شود.

وی افزود: دستور کار دوم این جلسه در خصوص ارائه گزارش مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری در مورد غرفه‌های بازارچه کوی طاهر بود. با توجه به اینکه مزایده غرفه‌های بارگذاری شده بود، مشکلاتی از سوی غرفه‌داران ایجاد شد که مقرر شده است این موضوع در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز بررسی شود و در صورت نیاز به فرمانداری گزارش و موضوع تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: دستور کار سوم این جلسه در خصوص لایحه اصلاحیه مصوبه تقسیط عوارض شهرسازی جهت تطبیق با ماده ۱۶ دستورالعمل اجرایی قانون درآمدهای پایدار بود که توسط اکثریت اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

اسفندیاری‌نژاد گفت: لایحه دستورالعمل اجرایی نحوه محاسبه عوراض هتل‌ها نیز از دیگر مصوبات جلسه بود. برای اینکه مشوقی برای سرمایه‌گذاران داشته باشیم این لایحه تصویب شد. بر اساس این مصوبه، به سرمایه‌گذاران در این زمینه حدود ۹۰ درصد تخفیف داده می‌شود.

وی بیان کرد: لایحه انصراف مالکان از ادغام و درخواست اعاده به وضعیت قبلی و عدم اخذ عوارض و حقوق منطبق با فرآیند تفکیک توسط شهردرای نیز به تصویب رسید. کسانی که در سال‌های گذشته املاک را ادغام کرده و پروانه گرفته بودند، در صورتی که ۲۴ ماه از پروانه آن‌ها نگذشته باشد و درخواست خود در این زمینه را داده باشند، شامل این مصوبه نمی‌شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: لایحه تملک ترمینال آزادگان، لایحه اخذ سند مالکیت پایانه مسافربری زاگرس و لایحه انتقال سند مالکیت پلاک ثبتی ۵۱۶.۹۳۰ بخش ۷ اهواز با کاربری تأسیسات و تجهیزات (آتش‌نشانی) واقع در کوی فرهنگیان ۱ به نام شهرداری اهواز به صورت بلاعوض نیز توسط اعضای شورای شهر تصویب شد.

 

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.