×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جاماندگان اربعین حسینی در کوچه و پس کوچه های عاشقی

اربعین حسینی نمایشی بی همتا از شور و شعوری اسلامی است که تمام مسلمانان فارغ از هر اعتقاد و نژادی با عشق به میدان آورده و اسلام ناب محمدی(ص) را بر پایه وحدت و همدلی به جهانیان نشان داد.

بار دیگر ایام اربعین حسینی(ع) بار دیگر فرا رسید و آنان که از زیارت حرم امام (ع) جا ماندند در تمام شهرهای خوزستان با سیاه پوش کردن و برگزاری دسته جات عزاداری از راه دور به امام خود سلام دادند.

همزمان با فرارسیدن اربعین تمام شهرهای خوزستان یکپارچه سیاه پوش و عزداران با برپایی دسته جات عزداری و سوگواری در سوگ امام حسین(ع) و در حسرت زیارت گریستند و آه کشیدند/
عزداران خوزستانی که عشق به حسین(ع) به مثابه خون در رگ هایشان جاری است در استانی که به خون شهیدان مزین شده روزی که یادآور ایثار و جان فشانی شهدای کربلا را گرامی داشتند.
عشق خوزستانی ها به ائمه و امام حسین(ع) مثال زدنی و زبانزد خاص و عام است. قصه دلدادگی مردمان عرب تبار خوزستان، به ساحت سیدالشهدا(ع) قصه دیرینه ای است که هر کس این عشق رو دیده و لمس کرده باشد بدان اذعان می کند.

در کنار عزاداری مردم خوزستان به رسم هر ساله که میزبانی زوار اربعین را نیز بر عهده دارند امسال نیز مانند سالهای گذشته با برپایی موکب ها به زایران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند.

مردم ولایتمدار خوزستان در این شب به رسم هر ساله به صورت یکپارچه با به راه انداختن دسته جات عزاداری و هیات های مذهبی در کنار خدمات رسانی به مسافران و زوار حسینی پیاده روی مشابه اربعین نیز برگزار می کنند.

 

گزارش مریم مقدمی اصل

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.