×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
زائران زیر تابش مستقیم آفتاب تردد نکنند/ خودداری از صرف غذای سنگین در پیاده‌روی اربعین

دکتر حسین فرشیدی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار کرد: از آمادگی‌هایی که امسال در مرز شلمچه برای زائران اربعین حسینی(ع) بازدید کردیم؛ کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: با وجود گرمتر بودن هوا نسبت به سال گذشته، انتظار بروز گرمازدگی وجود دارد اما امکانات نسبتا خوبی تدارک دیده شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: یکی از موارد جدی که اکنون مشاهده می‌شود استفاده از درس آموخته‌های سالیان گذشته است یعنی آنچه در سال‌های گذشته تحت عنوان مشکل یا چالش مطرح می‌شد بررسی شده است و بر اساس آن الگوی رفتاری جدیدی اجرا کرده‌اند.

فرشیدی عنوان کرد: با توجه به ارزیابی دقیق انجام شده و به کار گرفتن امکانات جدید در بحث مشکلات بهداشت محیط، امیدواریم امسال مشکلات کمتری برای زائران ایجاد شود.

وی گفت: زائران اربعین حسینی(ع) فواصل راه‌ها را با توجه به امکانات طی کنند و خوب استراحت کنند و با توجه به گرمای هوا حتما آب و دیگر وسایل مورد نیاز برای پیشگیری از گرمازدگی همراه خود داشته باشند.

فرشیدی با بیان اینکه زائران باید عمده ترددها را در زمانی که هوا خنک‌تر است و آفتاب مستقیم نمی‌تابد انجام دهند، عنوان کرد: از مصرف غذاهای سنگین پرهیز و مایعات بیشتر به ویژه آب مصرف شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.