×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
امکان حل مشکلات دارو و پزشکی کشورهای منطقه با کمک هلال احمر

علی‌اکبر حسینی محراب در آیین آغاز اجرای طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی (ع) که امروز (۲۵ مردادماه) در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، اظهار کرد: فردا و پس فردا شب در دو مرز چذابه و شلمچه رزمایشی خواهیم داشت تا آمادگی یگان‌ها، مواکب و دستگاه‌ها را به منصه عمل دربیاورند و ببینیم کار آقایان چگونه بوده است.

وی افزود: آهنگ اربعین آغاز شده است و جمعیت هلال احمر خوزستان مانند همه دستگاه‌ها و جلوتر از بسیاری از دستگاه‌ها در صحنه سخت این روزهای استان خوزستان که گرمای آن مزید بر علت است، اقدامات را آغاز کرده است و می‌خواهد مانند زمانی که در همه رویدادها حضور داشته و شایستگی خود را نشان داده است، منشاء اثر باشد.

استاندار خوزستان گفت: زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد و همه فرار می‌کنند، نیروهای هلال احمر به دل حادثه می‌روند. امیدوارم که همه کار را با نیت تامین رضای خداوند انجام دهند و قطعا کار شیرین خواهد بود و اثر مثبتی خواهد داشت. اینجا است که جهاد فی سبیل الله انجام شده است.

حسینی محراب بیان کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان باید آمادگی، رزمایش، تحرک و پویایی داشته باشد تا بتواند از پس حوادث برآید. طراحی برای تسلط بر حادثه باید جزئی از وجود امدادگران و نجاتگران باشد.

وی عنوان کرد: اگر نیروهای جمعیت هلال احمر آمادگی نداشته باشند در حل مشکل نیز با معضلات زیادی روبه‌رو می‌شوند. انسان‌های مومن و مجاهدی که لباس هلال احمر را بر تن دارند باید روحیه اعتماد به نفس و امیدوار داشته باشند زیرا انسان‌های افسرده و مایوس از زندگی نمی‌توانند به دیگران کمک کنند.

استاندار خوزستان گفت: جمعیت هلال احمر همان گونه که از نامش مشخص است برای کمک‌رسانی به قوم، قبیله و حتی به دین افراد توجه نمی‌کند و مانند خورشید است و نور آن به همه می‌تابد. احساس حسادت، خستگی و چنین چیزهایی به جمعیت هلال احمر دست پیدا نمی‌کند. هلال احمر دین خود را خدمت به انسانیت می‌داند.

حسینی محراب بیان کرد: آن کسی که به تعصب‌ها فکر می‌کند و برای امدادرسانی سراغ تعصب‌های قومی و عشیره‌ای می‌رود، جزو اصحاب شیطان است اما مکتب توحیدی و مکتب دین اسلامی به ما درس می‌دهد که مسیر حق را برویم.

وی عنوان کرد: جمعیت هلال احمر باید کارهای بزرگی انجام دهد و منطقه را پوشش دهد. باید ارتباطات نزدیک و مستمر برقرار کند و بسیاری از مشکلات دارو و پزشکی را می‌توان از این طریق حل کرد. باید برای کمک‌رسانی به همنوعان خود در کشورهای مختلف از این ظرفیت استفاده کرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم تکثیر خدمات هلال احمر، گفت: جمعیت هلال احمر باید نیروهای متخصص پرورش دهد و آموزش‌های به روز به نیروهای خود ارائه دهد تا بتواند به افراد نیازمند کمک کند؛ این حرکت‌های عادی ما را به جایی نمی‌رساند. در برخی حوادث مشاهده می‌شود امدادگران ما تلفات زیادی می‌دهند که این مساله به دلیل ارائه ندادن آموزش‌ها، مشکل در ابزار و تجهیزات و به روز نبودن مدیران است. مدیران حق ندارند آموزش‌های به روز را دریافت نکنند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.