×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
استاندار خوزستان: ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز مسیر تردد زائران اربعین در اولویت است

علی اکبر حسینی محراب روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین مرز شلمچه اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانیم به زائران امام حسین (ع) بخصوص اتباع خارجی خدمت رسانی کنیم و بحث جداسازی اتباع در مرز، فقط برای چک کردن ویزای آنها است.

وی با بیان اینکه خوزستان با ۸۹۰۰ کیلومتر جاده، بیشترین راه‌های ایران را بعد از استان فارس دارد افزود: باید راه مناسب و ایمنی برای تردد زائران امام حسین (ع) ایجاد کنیم تا سفر آسانی داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: با وجود اینکه دولت توجه خاصی به موضوع راه داشته اما برخی از پروژه‌های استان مانند مسیر عبدالخان – بستان و خرمشهر – اهواز به طور کامل انجام نشده است لذا باید مناطق حادثه‌خیز مشخص و نسبت به ایمن‌سازی آنها اقدام کرد.

وی به مدیریت کردن بار ترافیکی در شهرهای منتهی به پایانه مرزی اشاره کرد و افزود: اقدامات زیربنایی لازم برای پارکینگ‌ها صورت گرفته و قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست اما کارهای نرم‌افزاری و نصب دوربین و سایبان باقیمانده که باید تلاش کرد هر چه سریعتر انجام شود.

حسینی محراب گفت: با توجه به گرمای بیش از حد هوا گرما، چندین اتاق سرد به همراه تجهیزات پزشکی در پایانه ها تدارک دیده شده تا در صورت مواجه به گرمازدگی، اقدامات درمانی انجام شود.

وی افزود: مخازن آب به میزان خوبی در پایانه ها وجود داشته و به لحاظ آب شرب مشکلی نداریم و پیگیری های لازم برای تامین یخ مورد نیاز برای این ایام نیز در حال انجام است.

استاندار خوزستان گفت: پایش تصویری در پایانه های مرزی به هدایت زوار و بار ترافیکی کمک کند و از این طریق می‌توان جمعیت مستقر در پایانه ها را مدیریت کرد.

وی مدیریت حواشی ایام اربعین را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به وجود بیش از ۵۰۰ رسانه در استان، می توان از این طریق حواشی به وجود آمده در مرزها را کنترل و مانع از شایعه پراکنی ها شد.

حسینی محراب در پایان گفت: جلسه رسمی با مرزبانی عراق باید تحت پوشش قرارگاه مشترک در ۲ مرز شلمچه و چذابه صورت گیرد.

گفتنی است مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.