×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
بیشترین آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی خوزستان در جنگل‌های دست‌کاشت بوده است

سید جمال موسویان در مراسم گرامیداشت روز جنگلبان اظهار کرد: این آتش سوزی‌ها به عرصه‌های جنگل‌های دست کاشت استان ضرر و زیان وارد کرده به همین دلیل باید در کنار اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی در این مناطق، اطفای حریق با سرعت بیشتری انجام شود تا کمتر شاهد خسارت در این عرصه‌ها باشیم.

وی افزود: جنگلبانان به دلیل اشرافی که در منطقه حفاظتی خود دارند می‌توانند از روش‌های بهتر و سریع‌تری برای اطفای حریق استفاده کنند تا از عرصه‌های طبیعی استان بهتر حمایت شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ضمن تقاضا از دستگاه‌های مختلف برای همکاری با این اداره کل افزود: از تجهیزات، منابع محلی و دستگاه‌های مختلف در شهرستان‌ها می‌توان در کنار امکانات ادارات منابع طبیعی برای حفاظت از عرصه‌های ملی استفاده کرد.

موسویان بیان کرد: فروردین ماه امسال برای نخستین بار ۲۰ میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها پرداخت شد که به جنگلبانان در انجام‌ ماموریت‌های آن‌ها کمک بیشتری گردید.

وی با تاکید بر اینکه جنگلبانان از روش تنبیهی برای ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی استفاده نکنند ادامه داد: برای فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی و ملی استان لازم است که از روش‌ها و برنامه‌های فرهنگی مناسب در بین مردم استفاده شود.

وی گفت: یکی از وظایف مهم‌جنگلبانان ترویج فرهنگ نگهداری از منابع طبیعی به مردم است.

موسویان بیان کرد: بهمن و اسفند ماه پارسال شاهد بارندگی خوبی در استان بودیم و همین موضوع باعث شده که امسال شاهد توسعه پوشش گیاهی در خوزستان باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان افزود: وجود این‌میزان‌پوشش گیاهی در کنار گرمای بسیار بالای خوزستان شرایط را برای آتش سوزی عرصه‌های طبیعی فراهم کرده است به همین دلیل یگان حفاظت منابع طبیعی باید از روش‌های مختلف برای پیشگیری و اطفای سریع حریق استفاده کنند تا امسال شاهد آتش سوزی‌های گسترده نباشیم.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون به دلیل اقدامات خوب یگان حفاظت منابع طبیعی استان بسیار پایین تر از حد انتظار آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ داده که امید است این روند دنبال شود.

طبق اعلام اداره کل منابع طبیعی خوزستان در سه ماهه امسال ۳۱ مورد آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی و ملی استان رخ داده است.

نهم مرداد ماه روز جهانی جنگلبان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.