×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر
رییس سازمان راهداری: ظرفیت کشور در بحث حمل و نقل زائران اربعین حسینی محدود است

داریوش امانی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران بیان کرد: هدف از این سفر، بازدید از زیرساخت‌های اربعین در مرزهای استان خوزستان است و با توجه به نزدیک شدن به اربعین باید نسبت به سال‌های قبل خدمات بهتری به زائران ارائه شود.

وی افزود: از سال قبل یک سری اهداف در رابطه با نگهداشت و بهسازی مسیرهای اربعین، ترسیم کردیم و به موقع اعتبار لازم ابلاغ و کارها شروع شد.

زائران اربعین، زمان بازگشت به کشور را مدیریت کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به گرمای هوا تلاش می‌کنیم زائران با ورود به پایانه‌های مرزی از تونل‌های سرد و سایبان‌ها بهره‌مند شوند.

وی به استفاده از همه ظرفیت کشور در بحث حمل و نقل اشاره کرد و از زائران خواست سفر خود را برنامه‌ریزی و زمان بازگشت‌ به کشور را زودتر از اربعین تعیین کنند تا در بحث ناوگان با مشکل مواجه نشویم.

امانی با بیان اینکه کل مدت سفر ۱۰ تا ۱۵ روز بوده و اوج بازگشت زائران در ۷۲ ساعت منتهی به اربعین است، گفت: براساس آمار سال قبل، هر خودروی سواری شخصی به طور میانگین ۲ مسافر داشت لذا خواهش می‌کنیم که از حداکثر ظرفیت خودروها استفاده شود.

وی افزود: خوشبختانه همه طرح‌های استان در بحث راه و نگهداشت راه‌ها، روکش آسفالت، نصب نیوجرسی و علائم به خوبی در مرزهای چذابه و شلمچه فعال است و باید تلاش کنیم ۱۰ روز قبل از اربعین، کل طرح‌های عمرانی اجرا شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال حاضر هفت هزار دستگاه فعال و عملیانی داریم در حالی که در ایام پیک، روزانه چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه نیاز است از این رو تلاش می‌کنیم از ظرفیت کشورهای همسایه نیز به صورت استیجاری استفاده کنیم.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.