×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 20 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
۸۸ نفر براثر تصادف در ایام اربعین سال گذشته در ورودی خوزستان فوت شدند

محمد خانچی در نشست ستاد اربعین که در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: سال قبل بیش از ۵۰۰ هزار نفر به صورت رفت و برگشت از مرز چذابه تردد داشتند که این آمار امسال با توجه به تردد اتباع خارجه بیشتر خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر اتباع خارجه از مرزهای استان تردد کنند که نشان می‌دهد کار ما بسیار سنگین‌تر است.

وی افزود: بحث تردد اتباع خارجه از مرز چذابه، تمام معادلات و برنامه های ما را تحت تاثیر قرار داد که لازم است همه دستگاه‌ها با تلاش بیشتری کار کنند تا زمان را از دست ندهیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه عاشورا و تاسوعا نزدیک است، در این ایام نباید سازه ای روی زمین داشته باشیم و باید نقاط ضعفمان را در ۲ پایانه ترمیم کنیم.

وی افزود: تعداد محدودی سردخانه و یخچال در حال تهیه شدن است تا کارها پیش برود همچنین در بحث عبور اتباع خارجه در مرز چزابه، بررسی‌های لازم انجام شده و تمام برآوردهای ما باید بازنگری شود.

خانچی گفت: امسال علاوه بر هلال احمر، اورژانس هم باید تا فاصله ۱۰ کیلومتری پایانه ها حضور داشته باشد؛ همچنین با عنایت وزیر کشور، یک مجموعه رفاهی در مرز چذابه احداث می‌کنیم که کار آن شروع شده و امیدوارم به زودی تکمیل شود.

وی با اشاره به افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در مرز چذابه افزود: قطعا اسکان همه مجموعه‌ها از جمله افراد یگان ویژه در اولویت است و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: سال قبل در کل مبادی‌ ورودی به مرزهای استان در ایام اربعین ۸۸ فوتی و تصادف داشتیم که عموما در برگشت از سفر بودند لذا امسال باید به گونه ای سفر زائرین را مدیریت کرد تا کمتر شاهد حوادث باشیم.

وی افزود: خوشبختانه بحث آبرسانی به پایانه های مرزی، با برنامه جلو می‌رود هر چند اعتبارات لازم در این حوزه به کندی تزریق می شود. نیاز است برای اتمام پروژه ها شبانه روز کار شود تا در زمان موعد پروژه ها به پایان برسد.

خانچی گفت: در جلسه قبل پیشرفت فیزیکی ۱۸۶ پروژه مرتبط با اربعین در استان حدود ۲۷ درصد بود ولی در این جلسه این میزان به ۴۱ درصد افزایش یافته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.