×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
ترویج فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر توسط دستگاه‌های متولی تقویت شود

احمد موالی زاده در همایش بزرگداشت مبارزه با مواد مخدر در محل تالار امام رضا (ع) با تاکید بر اینکه موضوع مواد مخدر صرفا یک مسئله اجتماعی نیست اظهارکرد: برای مقابله با پدیده اعتیاد، برنامه ریزی و سیاستگذاری ها باید بر مبنای مبارزه باشد.

سرپرست فرمانداری اهواز با بیان اینکه رویکرد حوزه مواد مخدر انتظامی و امنیتی است افزود: به اندازه‌ای موضوع مواد مخدر اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب سیاست‌های مبارزه با این پدیده شوم را ابلاغ کردند.

موالی زاده بیان کرد: تقویت پیشگیری از مصرف مواد مخدر در کنار جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی متعدد می‌تواند هزینه‌های درمان و بهبود معتادان را برای خانواده‌ها و دولت کاهش دهد.

وی با بیان اینکه بخش ترویج فرهنگ پیشگیری از مصرف مواد مخدر نیازمند تقویت هرچه بیشتر است بیان کرد: متاسفانه مصرف مواد مخدر به جامعه دانش آموزی و دانشجویی رسیده است که نشان دهنده ضعف در آگاه سازی خانواده‌ها در خصوص این پدیده شوم است.

سرپرست فرمانداری اهواز با ابراز گله‌مندی از دستگاه‌های مربوطه در خصوص ضعف فرهنگ‌سازی در مقابله با مصرف مواد مخدر افزود: موضوع مبارزه با مواد مخدر باید با جدیت بیشتری دنبال شود بگونه ای که مردم و مسئولان در کنار هم با این معضل مقابله کنند.

مساجد برای مقابله با مصرف مواد مخدر فرهنگ سازی کنند

سرپرست فرمانداری اهواز، مساجد را ظرفیتی اثربخش برای مقابله با مصرف مواد مخدر بیان کرد و افزود: مساجد در محلات مختلف می‌توانند در اشاعه فرهنگ مقابله با مصرف مواد مخدر به دستگاه های متولی کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید معتادان متجاهر بعد از درمان رها شوند اظهار کرد: فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی این افراد و ورود آن‌ها به بازار کار برنامه ریزی کارشناسی شده ای داشته باشد.

موالی زاده با اشاره به لزوم برخورد جدی با توزیع کنندگان مواد مخدر ادامه داد: طبق مصوبه شورای تامین استان خانه‌هایی که فعالیت های فروش مواد مخدر در آنها انجام می‌شود تخریب خواهند شد و به صورت قاطع در این بخش ورود کرده‌ایم.

در خوزستان ۱۵۰ مرکز ترک اعتیاد وجود دارد.

۳۰ خرداد تا پنجم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.