×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
محدودیت مراکز ترک اعتیاد در خوزستان/موفقیت معتادان بهبودیافته در ایجاد اشتغال

مهران کریمیان در همایش هفته مبارزه با مواد مخدر که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اعتیاد یک بالای خانمان‌سوز است و عوامل زیادی از جمله شیوه تربیت، سبک زندگی، طلاق، آسیب‌های اجتماعی، بیکاری، در دسترس بودن مواد مخدر و وجود باورهای غلط در مورد مواد مخدر، زمینه‌ساز اعتیاد هستند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بر اساس آخرین آمارها نرخ شیوع اعتیاد در ایران ۵.۴ درصد است که متاسفانه این آمار بسیار بالا است و اعتیاد به مواد مخدر، هزینه‌های سنگینی بر دوش خانواده‌ها، جامعه و دولت گذاشته است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه سال‌های طولانی است که سازمان بهزیستی در پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد تحت نظارت بهزیستی در خوزستان وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰ مرکز ماده ۱۵ در خوزستان، افزود: این مراکز به افراد معتاد خودمعرف خدمات‌رسانی می‌کنند. معرفی معتادان متجاهر به این مراکز موجب وقوع مشکلات متعددی شد اما راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ سازمان بهزیستی، کمک زیادی به این سازمان و این مراکز کرد. از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹ هزار نفر به مراکز ماده ۱۵ بهزیستی خوزستان مراجعه کرده‌اند.

کریمیان در خصوص توانمندسازی و اشتغال معتادان گفت: در سال گذشته بیش از ۵۴۵ نفر در مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد خوزستان درمان شدند و بعد از مهارت‌آموزی در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای، آماده ورود به بازار کار شدند و تسهیلات اشتغال دریافت کردند. نسبت به دیگر گروه‌های هدف سازمان بهزیستی، معتادان بهبودیافته در زمینه ایجاد فرصت شغلی موفق‌تر بودند.

وی عنوان کرد: ۴۴ موسسه غیردولتی در زمینه پیشگیری از اعتیاد نیز زیر پوشش بهزیستی در استان خوزستان فعال هستند و خوشبختانه اقدامات موثری در حوزه پیشگیری انجام می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به پیگیری اعطای تسهیلات به ۴۰ معتاد بهبودیافته در سال جاری، افزود: از سوی بهزیستی این آمادگی وجود دارد که با نیکوکاران، پزشکان و روان‌شناسان برای راه‌اندازی مراکز اقامتی درمان اعتیاد و موسسات خیریه همکاری شود زیرا مراکز موجود در این زمینه، محدود هستند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.