×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 1 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 15 خبر
علت نوسان برق در برخی منازل اهواز چیست؟

عبدالحمید عباس شیاری اظهار کرد: ممکن است برخی خانه ها با توجه به میزان مصرف و شرایط استفاده برق با نوسان یا افت ولتاژ مواجه شوند. این مساله به صورت نقطه ای و در خانه هایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده و مصرف بیشتر از قرارداد داشته اند رخ می دهد.

وی افزود: در ساعات پیک در اثر افزایش بار مصرف و همزمانی مصرف بالا و گرما به دلیل استفاده از وسایل غیر ضروری، حجم بار ترانس بالا می رود و همین موضوع باعث افت ولتاژ و نوسان می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز ادامه داد: این موضوع در مناطق حاشیه ای ممکن است بیشتر رخ دهد زیرا شرایط استفاده از برق در این مناطق متفاوت است.

شیاری عنوان کرد: در مناطق حاشیه ای اهواز علی رغم اینکه شبکه برق را کوچه به کوچه و خیابان به خیابان ساماندهی کردیم اما به دلیل استفاده از برق های غیر مجاز، اتفاقاتی نظیر سوختن تجهیزات و افت ولتاژ و نوسان برق در شبکه رخ می دهد.

وی ادامه داد: افزایش بار مصرف به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف و همچنین همزمانی مصرف بالا با گرمای هوا احتمال بروز حوادث در شبکه را بالا می برد و همین موضوع زمینه نوسان ولتاژ و افت ولتاژ شبکه را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز با اشاره به بحث کمبود برق در کشور و استان خوزستان گفت: در تلاش هستیم شبکه را مدیریت کنیم تا خاموشی ناشی از کمبود برق نداشته باشیم.

شیاری در پایان خاطرنشان کرد: غالب حوادثی که در شبکه رخ می دهد در ساعت های پیک است و عمدتا غیر مترقبه است اما اگر الگوی مصرف از سوی شهروندان رعایت شود قطعا این حوادث ناخواسته در شبکه برق اهواز کمتر خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.