×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
با ترک فعل‌ در اجرای قانون جوانی جمعیت برخورد می‌شود

علی دهقانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان، اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده و سیاست کلی برنامه ششم توسعه تصویب و لازم الاجرا شده است، به صورت جامع و نظام‌مند وظایف و تکالیفی را برای کلیه دستگاه‌های مرتبط در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مشخص کرده است که اجرای دقیق این وظایف و تکالیف، می‌تواند به تقویت نهاد خانواده و جوانی جمعیت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است(مدظله العالی) است، منتهی شود.

وی افزود: برای دست یافتن به این هدف، نیاز به برنامه‌ریزی بین‌بخشی در اجرای کامل سیاست‌های حمایتی و تشویقی مورد تاکید در این برنامه است.

دهقانی گفت: ضمانت اجرای عدم انجام وظایف و تکالیف دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در این قانون یا به اصطلاح ترک فعل، مستنکفین از اجرای قانون را در ماده ۷۱ آن، علاوه بر جبران خسارات وارده و اعمال مجازات موضوع ماده (۹) قانون رسیدگی به تخلفات اداری، با مجازات حبس یا جزای نقدی درجه چهار یا پنج موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱/۲/۱۳۹۲ مواجه ساخته است.

وی افزود: اداره‌کل بازرسی استان خوزستان نیز بر حسن اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اقدامات دستگاه‌ها نظارت دارد و با ترک فعل‌ها و مستنکفین از اجرای این قانون برخورد می‌شود.

دهقانی با بیان این که نگاه ما به توسعه کشور باید بلندمدت و صیانتی باشد، گفت: در تهیه این قانون کارشناسان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش داشته‌اند و در نهایت موارد موثری به تصویب رسیده است که در صورت اجرای آن، شاهد پویایی در بنیاد خانواده و صیانت از آن خواهیم بود.

وی افزود: یکی از عوامل موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از نهاد خانواده و تقویت بینان آن است و انتظار داریم با اجرای صحیح این قانون از سوی دستگاه‌های متولی، شاهد رشد و توسعه کشور و کاهش دعاوی در دستگاه قضایی باشیم.

در ادامه این نشست که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار شد، رئیس کل دادگستری استان در میز خدمت، با حدود ۲۰ نفر از مراجعه‌کنندگان دیدار و به درخواست قضایی آنان رسیدگی کرد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.