×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
هیات حقوقی از وزارت نیرو برای تعیین تکلیف روستاهای حاشیه سد گتوند اعزام می‌شود

پیمان مولایی افزود: طی نشستی که نماینده مردم مسجد سلیمان با وزیر نیرو داشت مقرر شد هیاتی برای صحبت با ساکنان روستاهای حاشیه دریاچه سد گتوند و تعیین تکلیف وضعیت این روستاها به استان اعزام شود.

وی گفت: تملک زمین‌های اطراف دریاچه سد گتوند از سال ۸۸ از سوی وزارت نیرو آغاز شده است و اهالی ۲ روستایی که هم اکنون در کنار دریاچه سد زندگی می‌کنند به دلیل توافق نکردن تا کنون جا به جا نشده اند.

این مسوول گفت: از یک ماه گذشته مدیرعامل سدگتوند نسبت به آبگیری سد و آبگرفتگی این روستاها هشدار داده بود و با وجود جلساتی که مدیریت سد و سازمان آب و برق استان برای جابه جایی اهالی این روستاها برگزار کردند، به دلیل توافق نشدن با اهالی این انتقال انجام نگرفت.

سرپرست فرمانداری شهرستان مسجد سلیمان ادامه داد: مدیریت سد گتوند و فرمانداری،۲ جاده دسترسی برای اهالی این ۲ روستا ایجاد کردند تا امکان جابه جایی آنها را با سهولت و در کمترین زمان داشته باشند.

مولایی افزود: بر اساس قانون باید حقوق اهالی این روستاها برای جابه جا شدن رعایت شود و از طرفی سد گتوند یک سرمایه ملی و دولتی است و باید از این سرمایه حفاظت کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان مسجد سلیمان ادامه داد: ۲ روستای پره زرد و تلخاب تاج الدین در کنار سد گتوند قرار دارند که با آبگیری سد، روستای تلخاب دچار آبگرفتگی شده است.

وی افزود: در روستای تلخاب چهار خانوار زندگی می‌کنند که از سوی هلال احمر استان امدادرسانی و اسکان اضطراری شدند.

سرپرست فرمانداری شهرستان مسجد سلیمان با بیان اینکه این آبگرفتگی حادثه جانی در پی نداشته است، بیان کرد: منتظر اعزام این هیات حقوقی از وزارت نیرو هستیم تا وضعیت ساکنان اطراف این سد هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

با آبگیری سد گتوند روستای تلخاب تاج الدین از توابع شهرستان مسجد سلیمان دچار آبگرفتگی شده است.

هلال احمر استان به این روستا امدادرسانی کرده است و اهالی آن اسکان اضطراری شده اند.

سد گتوند بر روی رودخانه کارون قرار دارد و حجم این سد چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.