×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 15 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
کشاورزان خوزستان همیشه در معرض خسارت هستند

رییس شورای شهرستان اهواز در گفتگو با خبرنگار ما گفت : امسال علیرغم اینکه سال زراعی پرآبی داشتیم و در کشت دیم وآبی برداشت گندم درحد متعادل بوده اما با این وجود کشاورزان در معرض خسارت قرار گرفتند.

مهندس نادر زرگانی بیان داشت ،: امسال در موقع کشت گندم بیشتر کشاورزان گندم را بصورت آزاد از مبلغ ۱۵هزارتومان تا ۱۸هزارتومان خریداری کردند ومتاسفانه توزیع گندم دولتی و نهادهای شیمیایی در وقت مناسب نبوده وبه اندازه کافی توزیع نشده است

این مقام مسئول گفت : کشاورزان گندم مورد نیاز بصورت آزاد و به قیمت چندین برابر تأمین کردند. اما کشاورزان دیمی که پارسال بخاطر بارش کم وناکافی در اسفند ماه باعث شدکه ۹۰٪ کشاورزان خسارت کنند؛ امسال با هزار دردسر توانستن ازطریق وام خرید گندم و نهادهای شیمایی را بصورت امانی تاموقع برداشت تأمین کنند.

زرگانی افزود: ولی بعد از چندین ماه و تغییر قیمت ها در تمام زمینه‌ها وبه امید خرید تضمینی گندم از طرف دولت بودن ؛ ولی متاسفانه با خبر شدن که قیمت گندم کمتر از خرید آن درموقع کشت است این باعث شد که سود آنها به حداقل می‌رسد

رئیس شورای شهرستان اهواز اصافه کرد : اما بعد از برداشت گندم و تحویل آن به سیلوها بیش ازیک ماه می گذرد ولی خبری از پرداخت پول نیست وگذشت زمان خسارات بزرگی به کشاورزان وارد کرده است و در واقع هرچه تاخیری در پرداخت ها می شود سودشان به حداقل می‌رسد.

زرگانی بیان داشت : شرعأ زکات گندم هم بعدازبرداشت باید پرداخت شود ولی به علت تاخیر در پرداخت خرید تضمینی گندم و سود کمتر کشاورز هم به حداقل می‌رسد.

رییس شورای شهرستان اهواز ادامه داد : کشاورزان زحمتکش از استاندار محترم استان خوزستان ، نماینده مقام معظم رهبری درخوزستان ، نمایندگان خبرگان رهبری استان ، ونمایندگان مجلس تقاضای پیگیری جدی تا احیای حق کشاورز زحمتکش وحق نیازمندان که از طریق زکات تامین میشود را دارند .

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.