×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
اختصاص ۱۵ هکتار زمین در شهرک پنج اهواز برای انتقال شرکت کربن ایران

داود میرشکار عصر دوشنبه در خصوص انتقال شرکت کربن ایران از محدوده شهر اهواز در جمع خبرنگاران، افزود: این شرکت قرار بود در سال‌های گذشته به شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز منتقل شود که به دلایلی این انتقال صورت نگرفت.

وی گفت: در حال حاضر دادستانی، بازرسی و مدیریت بحران خوزستان در کنار اداره کل حفاظت محیط زیست استان برای جابه جایی این شرکت از محدوده شهر ورود کرده‌اند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: در کنار اقداماتی که معاونت هماهنگی عمرانی استانداری خوزستان برای جلوگیری از تولید آلایندگی توسط این شرکت انجام می‌دهد صدور تذکر و اخطار و قرار دادن این شرکت در لیست واحدهای آلاینده از سوی این اداره کل انجام می‌شود و بر اساس ماده ۱۴ قانون هوای پاک تلاش داریم شرکت را مجاب کنیم تا از محدوده شهر اهواز خارج شود.

وی گفت: پیگیر هستیم که هم افزایی برای انتقال این شرکت به شهرک‌ پنج انجام شود.

میرشکار ادامه داد: این شرکت که تولید کننده دوده‌های صنعتی است، فیلترهای خروجی خود را به روز کرده و تصفیه فاضلاب خود را انجام می‌دهد اما با وجود تمام این اقدامات اگر این شرکت دچار مشکل شود باعث ورود آلاینده به هوا می‌شود.

وی گفت: سعی می‌کنیم تجهیزات به روز در مکان جدید این شرکت استفاده گردد اما باید توان مالی شرکت نیز دیده شود و قطعا در مکان جدید سیستم‌های جدید اضافه می‌شود که آلایندگی حداقلی داشته باشد.

از سال ۹۰ بحث انتقال شرکت کربن ایران که در محدوده شهری اهواز به عنوان یک واحد آلاینده قرار دارد مطرح شد اما به دلیل یکسری مخالفت‌ها از سوی این شرکت انتقال انجام نشد.

در حال حاضر شرکت کربن ایران با ۲ واحد تولیدی و با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن دوده صنعتی در سال مشغول بکار است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.