×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
توصیه‌های بهداشت خوزستان همزمان با صدور هشدار بروز پدیده گرد و خاک

دکتر پژمان بختیاری‌نیا گفت: با توجه به صدور هشدار سطح زرد مرکز ملی پایش و همچنین هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان مبنی بر بالا بودن ضرایب ناپایداری، وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید احتمال بروز گرد و خاک همرفتی در مناطق غربی، جنوب غربی و مرکزی استان پبش بینی می‌شود که سبب کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم باید وضعیت کیفیت هوای منطقه محل سکونت خود را از طریق صدا و سیما و رسانه‌های معتبر پیگیری و هنگام خروج از منزل یا محل کار حتما از عینک و ماسک مناسب (مدل FFP۲) استفاده کنند.

بختیاری‌نیا افزود: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی نظیر آسم، سالمندان و کودکان از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب و افراد عادی نیز از فعالیت‌های شدید بدنی مانند ورزش‌های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز خاطرنشان کرد: ورزشکاران هنگام آلودگی هوا از انجام هرگونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کرده و برای پیشگیری از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندیم و از باز و بسته‌کردن غیر ضروری آنها خودداری کنید و از پاک‌کننده‌های شیمیایی و گندزداها تا حد امکان کمتر استفاده شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از فعالیت‌های منجر به افزایش آلودگی هوا در فضای داخل خانه مانند جارو کشیدن یا خانه‌تکانی و از مصرف سیگار و قلیان در حد امکان خودداری کنیم.

وی توصیه کرد: هنگام گرد و غبار، شیر و ماست کم‌چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن استفاده کنید و از خرید و مصرف مواد غذایی تهیه و عرضه شده در محیط‌های باز و در معرض گرد و غبار پرهیز شود.

بختیاری‌نیا ادامه داد: در صورت استفاده از سیستم‌های تصفیه هوا در منزل، فیلترهای آن را به موقع تمیز و جایگزین کرده و مبتلایان به آسم و بیماران قلبی‌عروقی در صورت بروز علائم تنگی نفس و هرگونه ناراحتی به سرعت به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت و یا بیمارستان مراجعه کنند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.