×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
بزرگترین قرارداد نمایشگاه نفت ۱۴٠۲ سهم فولاد اکسین خوزستان/ ورق های پل عنافچه تامین شد

علی محمدی با اشاره به انعقاد این قرارداد همزمان با برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین یکی از مهمترین تامین کننده‌های بزرگ ورق های API مورد نیاز وزارت نفت است که با توجه به حضور شرکت‌های بزرگ نفتی داخلی و خارجی، با هدف افزایش ارتباطات و تعاملات، معرفی فناوری و محصولات خود و دستیابی به بازار جدید، در این نمایشگاه حاضر شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بهترین مکان برای معرفی محصولات فولاد اکسین خوزستان است افزود: در نمایشگاه رایزنی و مذاکرات خوبی با شرکت‌های نفتی داشتیم که مهمترین آن قرارداد فروش محصولات اکسین به شرکت ملی گاز ایران به ارزش ۵٠٠ میلیون دلار است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه‌داد: بر اساس این قرارداد شرکت فولاد اکسین ۵٠٠ هزار تن ورق فولادی برای شرکت ملی گاز ایران تامین و طی ۱۸ ماه به شرکت مهندسی و توسعه گاز، تحویل می‌دهد.

محمدی همچنین گفت: فولاد اکسین طرح بزرگ توسعه‌ای برای خود تعریف کرده که با اجرای آن مواد اولیه و اسلب مورد نیاز شرکت تامین می‌شود.

وی در توضیح پروژه‌های توسعه ای شرکت فولاد اکسین خوزستان، عنوان‌کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان خوزستان، طرح بزرگ فولادسازی به ظرفیت یک میلیون و ۲٠٠ هزار تن و کارخانه آهن اسفنجی به ظرفیت یک میلیون و ۷۶٠ هزار تن با حضور وزیر تعاون، کلنگ زنی شد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان اضافه‌کرد: این طرح‌ها در مدت زمان سه ساله و با سرمایه گذاری ۵٠٠ میلیون یورویی اجرا می‌شوند که میزان اشتغالزایی آن یکهزار و ۵٠٠ نفر به طور مستقیم و هفت هزار و ۵٠٠ نفر غیرمستقیم است.

وی از انجام مطالعات کارشناسی طرح تولید مخازن گاز خبرداد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و پس از بررسی و شناسایی آن مناطق در استان و با هدف اشتغالزایی نیروهای جوان و بومی، تصمیم گرفته شد کارخانه این طرح در شهرستان رامهرمز ایجاد و زمینه اشتغال بالغ بر یک هزار و ۲٠٠ نفر فراهم شود.

فولاد اکسین، ورق های مورد نیاز برای ساخت پل عنافچه را تامین می‌کند

محمدی با اشاره به اهمیت انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت گفت: یکی از اقدامات شرکت فولاد اکسین در قالب مسئولیت های اجتماعی، تامین ورق‌های پل عنافچه است که مردم ۴۵ روستا در آن منطقه نیازمند احداث این پل هستند.

وی اضافه‌کرد: احداث این پل وابسته به تامین ورق از فولاد اکسین بود که طی قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت فولاد اکسین، اداره‌کل راه و شهرسازی استان، از هفته آینده این ورق‌ها به پیمانکار پروژه تحویل داده‌ می‌شود.

فولاد اکسین خوزستان تولیدکننده انواع ورق‌های فولادی عریض و آلیاژی خاص با استحکام بالا است که با استفاده از فناوری های خاص صنعت فولاد کشور تأمین نیازهای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دریایی است.

۴۰ درصد از سهام فولاد اکسین متعلق به گروه ملی صنعتی فولاد ایران از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی، ۳۰ درصد متعلق به شستا از زیر مجموعه تامین اجتماعی و ۳۰ درصد دیگر از سهام این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.