×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در بازآفرینی شهری، باید بافت تاریخی اهواز حفظ شود

سیاوش محمودی در همایش ملی حاشیه‌نشینی، بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری؛ سیاست‌ها، چالش‌ها و راهکارها که در شورای شهر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید موارد مهم شهر را به عنوان مساله مطرح کنیم و دانشجویان و استادان در این زمینه کار کنند تا خروجی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: بافت فرسوده، بافت تاریخی و بافت سکونتگاه‌های غیررسمی، هر کدام مسائل خاص خود را دارند. با توجه به اینکه واگذاری مدیریت بازآفرینی شهری به شهرداری‌ها در حال انجام است. دفاتر تسهیل‌گری شهرداری‌ها در شهرهای دیگر در این زمینه خوب کار کرده‌اند.

محمودی گفت: بافت فرسوده تنها مساله کالبدی شهر نیست بلکه مسائل مختلف شهری مطرح است که باید مورد توجه قرار بگیرند.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: عدم مدیریت واحد و یکپارچه در زمینه بافت‌های حاشیه‌ای و فرسوده یکی از مشکلات در این زمینه است و باید برای هر بافت، بسته خاصی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر شهرداری متولی این حوزه شود نمی‌توانیم به تنهایی در این بیش از ۲ هزار هکتار مساحت کار کنیم بنابراین باید مجموعه مشاوران و صاحب نظران در این زمینه تشکیل شود تا کار جلو برود.

محمودی افزود: پیشنهاد می‌شود در حوزه مدیریت شهری، موضوعات مساله محور باشند و با مشارکت صاحب نظران در این زمینه مشکلات رفع شوند زیرا هر جایی موفقیت حاصل شده ناشی از مشارکت بوده است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در حال حاضر یکی از سیاست‌های دولت این است که از مبداء از ایجاد سکونتگاه‌های غیر رسمی جلوگیری شود یعنی اجازه ندهیم روستاها به سمت شهرها بیایند و این مسائل در حاشیه شهرها ایجاد شود.

وی افزود: همچنین در بافت‌های فرسوده، مساله تامین زمین مطرح است که باید در این حوزه بازآفرینی شود. علاوه بر این، بافت تاریخی باید حفظ شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.