×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
بازدید از موزه‌های خوزستان ۲۸ اردیبهشت رایگان است

غلامرضا سلمان‌پور اظهارکرد: در آستانه فرارسیدن هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها، شرایط برای برپایی برنامه‌های متنوع و فعالیت در مناطق مختلف استان خوزستان مهیا است و تمام تلاش مجموعه میراث فرهنگی خوزستان در اجرای هر چه بهتر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع که شعار جهانی امسال در روز موزه‌، «موزه ‎ها، پایداری و حال خوب» است و بر مبنای آن، «میراث فرهنگی؛ هویت ملی، نشاط اجتماعی» به عنوان پیام ملی هفته میراث فرهنگی انتخاب شده است افزود: برای ایجاد تعامل و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جوامع محلی و دانشگاهی، تشکل‌ها و سایر اقشار جامعه، اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، برنامه‌های متنوعی را پیش‌بینی کرده است که از مهمترین آنها می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی مرتبط با موضوعات موزه داری، برنامه‌های علمی، ادبی و هنری و متناسب با عناوین روزهای هفته اشاره کرد.

سلمانپور ادامه‌داد: جهت ایجاد یک فرصت مناسب برای نزدیکی هر چه بیشتر میان مردم و موزه ها، بازدید از فضاها تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در روز ۲۸ اردیبهشت ماه رایگان خواهد بود و در همین جا از عموم مردم و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ می‌خواهیم تا برای دیدن آثار و گنجینه میراث فرهنگی خوزستان از این فرصت استفاده کنند.

خوزستان علاوه بر ابنیه و آثار تاریخی چند موزه شامل آثار باستانی، مردم شناسی و هنرهای ملی زیر نظر میراث فرهنگی و گردشگری استان راه اندازی شده که بیانگر تمدن هفت هزار ساله در این استان و شهرهای آن است.

خوزستان دارای موزه ‌هایی شامل موزه آبادان، موزه آثار تاریخی چغازنبیل و هفت ‌تپه، موزه باستان شناسی و مردم شناسی مسجدسلیمان، موزه شوش و موزه مردم‌ شناسی دزفول است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.