×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
اجرای سه طرح برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه دز

محمدرضا کرمی نژاد اظهار کرد: برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه دز در شهرستان دزفول اجرای سه طرح فاضلاب با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال آغاز شده است.

وی افزود: پیمانکاران برای اجرای این طرح‌ها در دزفول انتخاب و در دو نقطه بافت قدیم و تیپ زرهی در شهرستان دزفول مشغول به کار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: با اجرای یکی از این طرح‌ها که در خیابان‌های طالقانی، ساحلی، امام و جهاد در دست اجرا است، فاضلاب این منطقه وارد رودخانه نخواهد شد.

کرمی نژاد عنوان کرد: برای اجرای این طرح با ۲۲ کیلومتر شبکه‌گذاری فاضلاب، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که پس از اجرای این طرح، ۲هزار و ۱۰۰ انشعاب خانگی فاضلاب به انشعابات شهرستان دزفول افزوده خواهد شد.

وی افزود: طرح دیگر فاضلاب در خیابان طالقانی، امام خمینی، آفرینش و جهاد در حال اجرا است و با تکمیل آن، بخشی از فاضلاب بافت قدیم از سنتی به مدرن تبدیل و به شبکه فاضلاب خانگی متصل می‌شود.

کرمی نژاد گفت: برای اجرای این طرح فاضلاب که نیازمند ۲۰ کیلومتر شبکه‌گذاری اصلی و فرعی است ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح دیگر فاضلاب در تیپ ۲۹۲ زرهی دزفول با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال و یک هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری آغاز شده است که در صورت تکمیل، دیگر فاضلابی از سمت غرب شهرستان دزفول وارد رودخانه دز نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: طرح جامع فاضلاب دزفول در حال حاضر ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تعداد انشعاب فاضلاب در این شهرستان ۴۳ هزار انشعاب است. با تکمیل این سه طرح در مدت ۲ سال، پیشرفت طرح به ۵۲ درصد و تعداد انشعاب‌های فاضلاب به ۵۰ هزار انشعاب خواهد رسید.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.