×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
ساخت ۹‌ پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر خوزستان در انتظار تامین اعتبار

وحید شعبانی عصر جمعه ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر اعلام کرد: تمام اقدامات و اطلاعات لازم برای راه اندازی این ۹ پایگاه مهم در یک سال گذشته از سوی هلال احمر انجام گرفته است اما برای ساخت و راه و اندازی آنها نیازمند تامین اعتبارات استانی و دستگاه های ذیربط هستیم.

به گفته وی، راه اندازی این‌ تعداد پایگاه می تواند کمک بسیار خوبی به حوزه امداد و نجات در استان خوزستان باشد تا در کمترین زمان به مردم ارایه خدمت شود.

شعبانی ادامه داد: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر خوزستان در سال جاری تخصصی کردن اقدامات و توانمندسازی اعضا و داوطلبان جمعیت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: هلال احمر کشور در سال جاری تامین تجهیزات و لجستیک را در برنامه کاری خود دارد که تلاش خواهیم کرد برای استان پر حادثه ای مانند خوزستان بیشترین ماشین آلات را دریافت کنیم.

وی با تاکید بر تقویت حوزه آموزش هلال احمر، ادامه داد: در این بخش با ایجاد پویش های مختلف زمینه را برای مشارکت مردم در آموزش‌های هلال احمر فراهم می کنیم که یکی از این‌ پویش ها “امدادگر شو” است که در آن افراد علاقه مند می توانند به این‌ مجموعه ملحق شوند و با دریافت آموزش‌های لازم به سایر افراد جامعه نیز کمک و امدادرسانی کنند.

شعبانی افزود: هدف هلال احمر همه گیری آموزش های امدادی در جامعه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه امدادگران برای انجام ماموریت و امدادرسانی نیاز به تجهیزات عمومی و تخصصی و نیز ناوگان پیشرفته دارند، خاطرنشان کرد: چنین تجهیزاتی گران است و با اعتبار هلال احمر نمی شود آنها را تهیه کرد و به همین‌ منظور از خیران و دستگاه های مربوطه درخواست کمک داریم تا بتوانیم هلال احمر خوزستان را به بهترین شرایط تجهیزاتی برسانیم.

توسعه خانه های هلال در روستاهای خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره با اینکه در مناطق روستایی و عشایری توسعه خانه هلال ضروری است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مناطق روستایی و عشایری بسیار آسیب پذیر هستند به همین دلیل با راه اندازی خانه هلال می توان مردم این‌ مناطق را در برابر حوادث و اتفاقات طبیعی آگاه سازی نمود.

شعبانی ادامه داد: خانه های هلال در آموزش، امدادرسانی سریع در هنگام حوادث و گسترش مشارکت مردمی در زمان وقوع حادثه فعالیت دارند که هلال احمر در نظر دارد این خانه ها را در روستاها و مناطق عشایری استان گسترش دهد و به همین منظور نیز یک خانه هلال هم به تازگی در منطقه عشایری خوزستان راه اندازی شده است.

وی با اعلام این مطلب که آموزش مردم در مکان های عمومی و مساجد از یک سال گذشته در خوزستان قوت گرفته است، افزود: خوزستان استانی حادثه خیز به شمار می رود و بایستی میزان مصونیت و آگاهی مردم در برابر حوادث افزایش یابد.

شعبانی ادامه داد: از همه شهروندان درخواست می کنیم تا در دریافت آموزش های امدادی با هلال احمر همکاری کنند.

سه پایگاه امداد جاده ای آماده افتتاح در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: سه پایگاه امداد جاده ای در استان آماده افتتاح است که به زودی راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ پایگاه امداد جاده ای در این استان وجود دارد و هر چه تعداد این‌ پایگاه ها بیشتر شود امکان امدادرسانی در زمان کمتر و پوشش بیشتر حوادث وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد حوادث تلخی همچون متروپل و یا آبگرفتگی ها به دلیل بارش ها بودیم، یادآور شد: داوطلبان و امدادگران در سخت ترین شرایط در کنار مردم بودند چرا که آنان سرمایه های هلال احمر محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: در نظر داریم یک‌ مجمع خیرین در هلال احمر استان ایجاد کنیم تا با کمک‌ نیکوکاران، هلال احمر استان را به بهترین جایگاه در جهت خدمات رسانی با مردم برسانیم.

۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت ماه هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.