×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 19 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
پاکسازی ۶ بیماری مشترک بین انسان و دام توسط دامپزشکی کشور

منصور بنیاب در همایش غذای حلال با محوریت ذبح و صید شرعی که در اهواز برگزار شد اظهارکرد: از روزهای نخست تشکیل دولت حرکت‌های خوبی در بحث ذبح و صید شرعی انجام شده به گونه‌ای که امروز در سازمان دامپزشکی کشور بیش از ٢ هزار و ١٠٠ دکتر دامپزشک مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: سازمان دامپزشکی کشور متولی امر بهداشت و پیشگیری از انواع بیماری بین انسان و حیوان است و از سوی دیگر سفره مردم از نظر بهداشت و حلال بودن برای ما مهم است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان دامپزشکی کشور گفت: سلامت انسان به غذا و دام سالم بستگی دارد لذا یکی از برنامه‌های ما رصد نهاده‌های دامی است تا از لحاظ بهداشتی در سلامت کامل باشند.

پاکسازی ۶ بیماری مشترک بین انسان و دام توسط دامپزشکی کشور

بنیاب گفت: پاکسازی ۶ بیماری مشترک بین انسان و دام از مهمترین برنامه‌های ما بوده و در این راستا، ابتکارات جدیدی با کمک سپاه، بسیج، کلینیک‌های خصوصی و … در حال انجام است.

وی افزود: سازمان دامپزشکی در حال انجام خدمت رایگان از جمله واکسیناسیون، سم پاشی معاینه و… جهت ریشه‌کن کردن بیماری‌های دامی است.

مدیرکل حوزه ریاست دامپزشکی کشور در پایان گفت: امیدواریم نسبت به اجرای سند تحول راهبردی سازمان دامپزشکی کشور که به همه استان ها ابلاغ شده، جامه عمل پوشیده و این موضوع باعث خیر و تحول در جامعه شود.

در ادامه سئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: این همایش ثمرات زیادی داشته که مهمترین آن، پیشگیری از آسیب دیدگی جامعه ایمانی است. قطعا با برگزاری اینگونه همایش‌ها، آسیب دیدگی‌ها و گسل‌هایی که در جامعه وجود دارد ابتدا شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی می شود.

حجت‌الاسلام عبدالامیر رجب پور گفت: یکی از برکات نظارت بر ذبح و صید شرعی، جلوگیری از آسیب دیدگی‌های اجتماعی، جسمی و روحی جامعه است که باید برای آن برنامه و طرح داشته باشیم.

وی افزود: ذبح و صید شرعی به ارتقا امنیت ایمانی و اعتقادی جامعه کمک می کند. وقتی ما برای غذای حلال مردم برنامه‌ریزی کردیم، آثار منفی زدوده شده و یک امنیتی بر جامعه ما حاکم می شود.

حجت الاسلام رجب پور گفت: امروز نه فقط در کشور ما بلکه در سطح بین‌المللی، یک تمایلی نسبت به غذای حلال ایجاد شده و این موضوع وظیفه ما را سنگین تر می‌کند همچنین سطح انتظارات در جامعه بالا می‌رود بنابراین ایجاد توازن و تعادل بین انتظارات و فعالیت‌ها یکی از برنامه‌های راهبردی ما در حوزه نمایندگی است.

گفتنی است در پایان این همایش از برخی ذابحین و روحانیون ناظر بر ذبح شرعی تقدیر به عمل آمد.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.