×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 13 خبر
احداث ۳ مخزن آب در مرز شلمچه در یک سال گذشته

محمدرضا کرمی نژاد شب گذشته در بازدید از روند آماده‌سازی مرز شلمچه برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) در تیرماه سال جاری اظهار کرد: در حال انجام هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم هستیم تا با همکاری پیمانکاران و عوامل اجرایی و با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین در تیرماه سال جاری آماده باشیم.

وی افزود: امسال به دلیل شرایط هوایی و وجود گرما، پایداری آب در دو پایانه مرزی در دستور کار است و با احداث سه مخزن ذخیره آب به مجموع ظرفیت ۲۶ میلیون لیتر در پایانه مرزی شلمچه در یک سال گذشته تلاش کردیم تا هیچ مشکلی در تامین آب شرب زائران وجود نداشته باشد. همچنین خط توزیع آب مواکب نیز در حال تعویض است تا از پایداری آب با کیفیت اطمینان خاطر داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: از سال گذشته با توجه به پیش‌بینی‌ها برای امسال و شرایط گرما در پایانه‌های مرزی، ساخت یک مخزن بتنی ۲۵ میلیون لیتری ذخیره آب در خرمشهر و دو مخزن نیم میلیون لیتری پیش ساخته فولادی در تاسیسات تقویت فشار در مرز شلمچه در دستور کار قرار گرفت تا توزیع و ذخیره آب با پایداری در بین مواکب انجام شود.

کرمی نژاد با اشاره به تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی آب در پایانه مرزی شلمچه گفت: در مجموع با برنامه‌ریزی که انجام شد ۲۶ میلیون لیتر مخزن ذخیره آب در پایانه مرزی شلمچه احداث و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است تا با اطمینان لازم به استقبال زوار در این پایانه مرزی برویم.

وی با اشاره به مشکل چندین ساله زوار اربعین در تامین آب بعد از پایانه‌های مرزی تصریح کرد: شرایط پایداری آب را به نحوی مدیریت کرده‌ایم که با اجرای خط ۳۱۵ به طول ۳ کیلومتر برای تفکیک آب شرب مواکب از روستاها، هیچ مشکلی در تامین آب شرب زوار نداشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد: به منظور تامین آب پایدار زوار در پشت مرز در مواکب عراق و پایانه عراق نیز اقدامات بسیار موثری در حال انجام است.

کرمی نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش فاضلاب خاطرنشان کرد: در این خصوص از سال قبل ساخت لاگن‌های ته‌نشینی با هدف جمع‌آوری پساب فاضلاب در دستور کار قرار گرفت و ۲ لاگن ساخته شد تا در مجموع با وجود ۳ لاگن در بخش فاضلاب، مشکلی در جمع‌آوری پساب فاضلاب در پایانه مرزی شلمچه نداشته باشیم.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.