×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
موافقت هیات دولت با تامین اعتبار پروژه های اقتصادی خوزستان

آقا رضا فتوحی در تشریح اقداماتی که در سفر رئیس جمهور به خوزستان در حوزه اقتصادی انجام گرفت بیان کرد: ۱۹ تفاهم نامه در حوزه های صنعتی، کشاورزی، نفت و گاز و پتروشیمی بمنظور توسعه اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در استان در دور دوم سفر هیات دولت به استان بسته شد.

وی ادامه داد: ۱۹ تفاهم نامه ای که منعقد شد به ترتیب در حوزه صنعت (فولاد، سیمان و شهرکهای صنعتی)، در حوزه کشاورزی “تکمیل زنجیره ارزش محصولات نیشکر و صنایع جانبی شامل کارخانه تولید خوراک دام و احداث و تکمیل کارخانه تولید کود N.P.K به ظرفیت ۱۵ هزار تن و ساخت کارخانه دانش بنیان اسانس گیری اکالیپتوس، در حوزه نفت و گاز با عنوان”احداث پتروپالایش بر مبنای خوراک گاز” بوده است.

فتوحی ادامه داد: رییس جمهور برای هفتمین بار در دوره فعالیت دولت سیزدهم به استان خوزستان سفر کردند که در این سفر به همراه برخی از وزراء و اعضای هیات دولت بودند که سفر این تعداد از اعضای هیات دولت بیانگر اهمیت استان خوزستان برای کشور و اهتمام دولت برای رفع مشکلات و رونق همه جانبه استان در بخش های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و … است.

وی افزود: استانداری خوزستان با هدف بهره مندی از حضور رییس جمهور و اعضای هیات دولت در استان، قبل و در جریان سفر اقداماتی از جمله پیگیری ها و پیشنهادات مرتبط با برنامه سفر رییس جمهور را در دستور کار خود قرار داد.

فتوحی با اشاره به عمده ترین اهداف این سفر اظهارکرد: نظر به اینکه دور دوم سفر رییس جمهور در حالی رقم خورد که رویکرد آن به لحاظ محتوایی متفاوت با دور قبل بود، از یک ماه قبل از این سفر، با تعامل و هم اندیشی میان دستگاه های اجرایی و مرتبط به حوزه اقتصادی در سطح استان با برگزاری نشست های تخصصی و پیگیری های مستمر، موضوعات پیشنهادی جهت طرح در برنامه سفر در ۲ بخش پیشنهادات نیازمند تامین و تخصیص اعتبارات و نیز پیشنهادات فاقد نیاز به اعتبار احصاء شد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: پیشنهادات محتوایی آن دسته از طرح های پیشنهادی هستند که جهت تسهیل در افزایش سرمایه گذاری و رشد تولید در سطح استان و رفع مشکلات مبتلابه بخش اقتصادی استان نیاز به تدوین یا اصلاح، الحاق و تغییر دستورالعمل ها، بخش نامه ها، شیوه نامه ها و فرآیندها می باشند.

فتوحی گفت: ۵۵ مصوبه پیشنهادی محتوایی در حوزه های اقتصاد کشاورزی، صنعت، تجارت، شیلات، منابع طبیعی، گردشگری، محیط زیست و … از سوی استانداری خوزستان به معاون اجرایی رییس جمهور ارائه شد که در نهایت پس از طرح و بررسی در نشست ویژه ای که با حضور برخی وزراء و نمایندگان وزراتخانه ها و نیز سازمان های مرتبط، در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد ،تصویب گردید.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان اظهارکرد: در این سفر رئیس جمهور و هیات همراه از نمایشگاه احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی که در شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول برگزار گردید دیدار کرد، در این نمایشگاه با ایجاد غرفه های مجزا ، تعداد ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل که در سال گذشته با حمایت های انجام شده و تخصیص اعتبارات لازم احیاء گردید با حضور کارآفرینان به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: فعالیت بخش قابل توجهی از این واحدها از ۱۰ سال پیش متوقف شده بود که با احیای آنها در دولت سیزدهم، بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه نیز احیا و برای یکهزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و چهار هزار و ۸۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

فتوحی ادامه داد: در جریان این بازدید ارائه توضیحات در خصوص فرآیند احیای این واحدها که منجر به این موفقیت در سطح استان شده است به رئیس جمهور محترم ارائه گردید.

رئیس جمهور و هیات همراه ایشان روزهای هفتم وهشتم اردیبهشت ماه در دور دوم سفر استانی در خوزستان حضور یافتند.

 

 

منبع: ایرنا

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.