×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 11 خبر
بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان بدهی حق آلایندگی نفت در خوزستان

قاسم ساعدی در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی خوزستان که با حضور رئیس جمهور در استانداری خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه یقینا مشکلات‌ را نمی‌شود اینجا مطرح کرد، اظهار کرد: مجمع نمایندگان خوزستان، علمای خبرگان رهبری و استاندار خوزستان از رئیس‌جمهور درخواست دارند جلسه‌ای با حضور آقای منصوری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور داشته باشند تا مصوبات سفر و نتایج آن مرور شود و به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه حق خوزستانی‌ها این است که طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که موجب بهره‌مندی همه خوزستانی‌ها می‌شود، پیگیری شود نیز گفت: خوزستان قطب کشاورزی ایران است و از خوزستان به عنوان انبار گندم خاورمیانه یاد می‌شود و می‌تواند در خودکفایی بسیار مؤثر باشد.

طرح‌های آبرسانی کوثر و فدک انجام شود

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با تقدیر از رئیس جمهور و وزیر نیرو بابت طرح آب غدیر، گفت: کارهای شبانه‌روزی و جهادی دولت موجب شده مردم از آب غدیر استفاده کنند اما پایداری آب غدیر در خرمشهر، آبادان و شادگان و قسمتی از اهواز همت رئیس جمهور را می‌طلبد و امیدواریم کار به اتمام برسد و طرح‌های آبرسانی کوثر و فدک برای مناطق شمال و شرق خوزستان انجام شود.

ساعدی با اشاره به مشکل اشتغال در خوزستان، گفت: از رئیس‌جمهور می‌خواهیم به دستگاه‌های اجرایی دستور صریح و قاطعی بدهد تا از نیروهای بومی خوزستان برای ظرفیت‌های این استان استفاده شود و نگذاریم این جوانان ولایت‌مدار، مرزدار و وفادار خوزستان خدای نکرده بدبین شوند.

وی با تاکید بر پرداخت حق آلایندگی خوزستان نیز عنوان کرد: حق آلایندگی خوزستان ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و دولت این رقم را به خوزستان بدهکار است و تاکنون حق خوزستان را نداده‌اند. دو قسط داده شد اما اگر در این سفر تنها این مبلغ تامین شود بسیاری از پروژه‌های خوزستان دیگر ناقص و نیمه‌تمام نمی‌مانند و می‌توان کار را تکمیل کرد.

ساعدی در پایان بر پیگیری تحقق مصوبات سفر هیات دولت به استان خوزستان توسط رییس جمهور تاکید کرد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.