×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 13 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 20 خبر
معاون رییس جمهور: یک درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به امور زنان اختصاص می‌یابد

انیسه خزعلی در نشست با نمایندگانی از نخبگان، کارآفرینان و اقشار مختلف بانوان در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اهواز افزود: طرح های بانوان را در زمینه های مختلف دریافت می کنیم تا دستگاه های اجرایی به فراخور تخصص، امکانات و شرایطی در اجرایی شدن این طرح ها مشارکت کنند.

وی افزود: طرح های فرهنگی، اشتغال آفرینی بانوان، حمایت از زنان بی سرپرست و بدسرپرست، مهارت آموزی بانوان و حمایت از فرزندان زنان زندانی در اولویت هستند.

خزعلی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از کارگاه های متعلق به بانوان بیان کرد: پیشنهادات خوبی از بانوان دریافت کردیم و همانطور که اعتبارات سفر قبلی رییس جمهور همگی جذب شد در این سفر نیز اعتبارات خوبی برای استان در نظر گرفته می شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات مورد نیاز استان قرار است به صورت شناور مصوب شود ادامه داد: بخشی از اعتبارات درنظر گرفته شده به پارک بانوان اهواز اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در نشست ها و دیدارهای مختلف، بخشی از چالش های حوزه بانوان مورد بررسی قرار گرفته است بیان کرد: مشکلات بصورت کارشناسی احصا شده تا بخشی از آنها از طریق مشارکت های مردمی و در حوزه بانوان رفع شود و دیگر مشکلات نیز با حمایت های مالی و قانونی پیگیری خواهند شد.معاون رییس جمهور در امور زنان به اهمیت قانون امنیت زنان اشاره کرد و گفت: در قالب این بستر قانونی، دولت و نهادهای دیگر مکلف به حمایت های جدی و ویژه ای از بانوان هستند.

خزعلی در خصوص تبیین و ترویج فرهنگ ازدواج آسان گفت: این موضوع یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که تاکید شده از تجمل گرایی پرهیز شود.

وی تشکیل زندگی های آسان برای جوانان را با اهمیت عنوان کرد و ادامه داد: در این زمینه می بایست مطابق با آموزه های دینی و رهنمودهای رهبر انقلاب تلاش و برنامه ریزی انجام شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان به تدوین طرحی با هدف تسهیل شرایط شغلی بانوان اشاره کرد و گفت: این طرح که تصویب آن در دست پیگیری است، شرایط بهتر و رضایت بخشی برای اشتغال بانوان فراهم می کند.

براساس این گزارش، در این نشست دغدغه ها و مشکلات بانوان استان خوزستان در موضوعاتی مانند اشتغال، اعتیاد، ورزش، کارآفرینی، آموزش، ازدواج، حمایت از ورزشکاران، دانشگاهیان و شرکت های دانش بنیان مطرح شد. در پایان همچنین از بانوان برتر و موفق استان در برخی زمینه ها تجلیل شد.

آیت الله رئیسی  همراه با پنج معاون خود و ۱۱ وزیر سفر ۲ روزه خود به استان خوزستان را از فرودگاه دزفول آغاز کردند و علاوه بر دیدارهای مردمی مشکلات استان خوزستان را بررسی و طرح‌های مختلفی به بهره برداری رساندند.

افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح مهم دوخطه کردن اهواز اندیمشک، طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، پالایشگاه گاز هویزه و طرح‌های آبرسانی به چند روستا، بازدید مانیتورینگ از طرح آب غدیر، دیدار با مردم اندیمشک، اهواز و شادگان، احیای ۱۶۰ واحد صنعتی راکد و دیدار با کارآفرینان، فعالان اقتصادی، مدیران استانی و فعالان فرهنگی از جمله برنامه‌های دومین سفر رییس جمهور به خوزستان هستند.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.