×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
طرح جامع گردشگری تالاب شادگان تا یک ماه آینده آماده می‌شود

علی سلاجقه در نشست بررسی مشکلات شهرستان شادگان با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان شادگان در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های شادگان، این شهرستان می‌تواند نقش پررنگی در رونق اقتصادی کشور داشته باشد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان محیط زیست گفت: با وجود انجام اقدامات خوبی در این شهرستان اما هنوز مردم ولایتمدار و شهیدپرور شادگان با مشکلاتی مواجه هستند.

وی بیان کرد: تالاب بین المللی شادگان در دنیا از لحاظ خدمات اکوسیستم ارزنده است و شاید جزو نخستین تالاب‌های ایران از نظر خدمات زیست بومی باشد.

سلاجقه با اشاره به تاکید رئیس جمهور برای توسعه گردشگری در این تالاب ادامه داد: رئیس جمهور فرصت داد ظرف یک ماه آینده طرح جامع گردشگری تالاب شادگان توسط سازمان محیط زیست و وزارت میراث فرهنگی آماده و تقدیم دولت شود تا مردم به نحو مطلوب از این ظرفیت استفاده کنند.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: تاکید ما و رئیس جمهور این است که با استفاده از سرمایه‌گذاران محلی و بومی توسعه گردشگری انجام شود.

وی با اشاره به متروک ماندن بندر شادگان، گفت: زیرساخت‌هایی در این زمینه ایجاد شده است. هر چند از جنبه محیط زیستی روی آن حرف داریم اما باید سعی شود این زیرساخت‌ها به گونه‌ای تقویت شود که بیشتر از ظرفیت آن استفاده شود.

سلاجقه با بیان اینکه میزان بیکاری در این منطقه را پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: با توجه به ضریب و نرخ بالای بیکاری در این منطقه، مسئولان خوزستان باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها و با ایجاد صنایع دانش بنیان به خصوص شرکت‌های تولیدی اشتغال ایجاد کنند تا زمینه رونق اشتغال و کسب و کار در منطقه فراهم شود.

معاون رئیس جمهور به ضرورت اختصاص وسایل سرمایشی برای مدارس شهرستان شادگان اشاره کرد و گفت: جای تاسف است که با وجود گرمای هوا، مدارس این منطقه از نظر وسایل سرمایشی مشکل دارند. در این راستا حدود ۶۰۰ کولر در این منطقه مدنظر است که باید وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کمک کنند تا این کولرها تامین شوند.

وی بیان کرد: ایجاد ۷۷ کلاس درس نیز از دیگر نیازهای آموزشی در شادگان است که باید هر چه سریعتر این کار که جزو ضرورت‌ها است انجام شود.

سلاجقه لایروبی انهار را یکی دیگر از ضرورت‌ها و دستورکارها دانست و گفت: لایروبی انهار در یک بازه زمانی مشخص با طول مشخص باید انجام شود. همچنین تامین حق آبه تالاب شادگان و استفاده از ظرفیت پساب‌های منطقه برای تالاب و بحث کشاورزی پیگیری می‌شود.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.