×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
رییسی: تا پایان دولت، روستای بدون آب در کشور نخواهیم داشت

سید ابراهیم رییسی شامگاه جمعه هشتم اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان، اظهار کرد: در دور دوم سفر توفیق پیدا کردم علاوه‌بر مردم اهواز به شهرستان‌های دیگری نیز سفرهایی انجام دهیم؛ به دزفول، اندیمشک و شادگان رفتیم اما خوزستان استانی گسترده و نیازمند فرصت بیشتری است تا بتوانم به همه شهرها سر بزنم و ادای احترام کنم.

وی با بیان این‌که دور دوم سفرها پیگیری مصوبات دور اول بود، افزود: از مصوبات سفر اول ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار جذب و کارهایی نیز انجام شده اما دور دوم سفر بیش از ۲۰۰ مصوبه داریم و به دنبال آن هستیم تا مصوبات اجرایی شود. پیگیری و اجرای این مصوبات نیز رمز اساسی این مصوبات است تا شاهد اجرا باشیم.

رییس جمهور عنوان کرد: خواست مردم باید اجرایی شود و خواست مردم نیز ایجاد اشتغال است و نگرانی‌ها در این زمینه باید برطرف و میزان نرخ بیکاری در استان کاسته شود.

وی ادامه داد: در ارتباط با کشورهای عربی که حوزه کاری ما هستند، میزان کار تجاری به ۴ تا ۵ برابر گذشته شده است و در این زمینه خوزستان برای کار اقتصادی می‌تواند نقش ایفا کند. کاری که بیش از ۳۰ سال مطرح بود مثل کار ریلی در شلمچه و بصره آغاز شده است؛ کار ریلی تسهیل کار تجاری در منطقه را به دنبال دارد.

رییسی افزود: با توجه به خواست مردم، طرح‌هایی افتتاح شد که طرح‌های مهم در حوزه برق بود و کارهای بزرگی در این زمینه انجام شد. بیش از ۳۰۰ مگاوات وارد شبکه برق کشور شد و در گام بعدی به مرز ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم، ۱۷۰۰ روستا آبرسانی شده بود و در این سفر نیز به ۱۸۷۶ روستای دیگر آبرسانی شد و ۱۰ هزار روستا در دستور کار دولت است و تا پایان دولت به دنبال آن هستیم تا روستایی در کشور نباشد که مشکل آب داشته باشد تا مردم در تنگنا نباشند.

رییس جمهور با اشاره به راه‌اندازی پالایشگاه گازی هویزه، گفت: این امر در جمع‌آوری مشعل‌هایی که مردم را رنج می‌دهد و ثروت‌هایی که سوزانده می‌شود، کمک می‌کند.

رئیس جمهور اظهار کرد: پروژه‌های بزرگی در این سفر افتتاح شد که پروژه‌های نفتی و گازی و همچنین در حوزه آب و برق بودند. این پروژه‌ها جزو پروژه‌های زیرساختی هستند که در خوزستان اجرایی شده‌اند، البته این کارها باید در سال‌های قبل انجام می‌شد و اکنون با تاخیر در حال انجام است اما همین که با کار جهادی شاهد اجرای این طرح‌ها هستیم، جای خشنودی است.

وی با بیان این‌که ارتباط وزارت نفت با شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم در مقایسه با دولت پیشین ۵ برابر شده است، گفت: بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان با وزارت نفت قرارداد بسته و در حال کار کردن بر روی پروژه‌های نفتی هستند.

رئیسی با تاکید بر بومی‌گزینی در پروژه‌ها در خوزستان نیز عنوان کرد: حتما باید از نیروی انسانی کارآمد استان در طرح‌ها استفاده شود. پروژه‌های نفتی که در خوزستان افتتاح شده‌اند، زمینه اشتغال را در استان فراهم کرده و همچنین جلوی سرمایه‌سوزی در استان گرفته شده است.

وی با بیان این‌که مساله مبارزه با فساد نه تنها در دستور کار دولت است، بلکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در درون خود ضدفساد است و هیچ فسادی را نخواهد پذیرفت، افزود: در هاضمه نظام جمهوری اسلامی به هیچ عنوان پذیرشی از فساد وجود ندارد و نظام جمهوری اسلامی بر ضدیت با فساد مبتنی شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت موظف است اصل مبارزه با فساد را با جدیت دنبال کند. این مساله در دو بخش باید دنبال شود؛ زمینه اول زمینه‌ها و بسترهای فسادزا است و دولت از ابتدا تصمیم گرفته تا نسبت به شناسایی بسترهای فسادزا اقدام و ساختارهای فسادزا را اصلاح کند.

رئیسی با اشاره به فعال‌سازی سامانه‌هایی در وزارتخانه‌ها برای بحث مبارزه با فساد نیز گفت: فعال شدن این سامانه‌ها زمینه‌های فساد را از بین می‌برد. با اجرای سامانه تجارت و نظام بانکی و مرتبط شدن سامانه‌های گمرکات با وزارتخانه‌های مسئول و دیگر سامانه‌های به این شکل، از وقوع فساد پیشگیری می‌شود.

وی با بیان این‌که از ابتدای دولت با فساد ساختاری مبارزه شده است، ادامه داد: برخورد با موارد فساد نیز یکی دیگر از مواردی است که در دستور کار دولت قرار دارد. هر فسادی که در مجموعه دولت به معنای وسیع کلمه شناسایی شده با همکاری دستگاه‌های دولتی بوده و سپس قضیه در دستگاه قضا پیگیری شده است.

رئیسی عنوان کرد: همه مدیران و دستگاه‌ها باید نسبت به فساد حساس باشند. فساد فقط به معنای دست زدن به ثروت ملت نیست، بلکه برخی از کم‌کاری‌ها و ناتوانی‌ها و ناکارآمدی‌ها شاید فساد شناخته نشود اما زمینه‌ای است که فساد در آن شکل بگیرد و از این رو این مساله نیز مورد تاکید دولت است.

وی افزود: ما نسبت به همه دستگاه‌ها و مدیران ارزیابی خواهیم داشت و اگر ارزیابی تشخیص داد، مدیری توانایی ندارد دولت به مساله ورود خواهد کرد و این موضوع برای دولت یک نقطه قوت است.

رئیس جمهور با بیان این‌که امروز توجه به کارآمدی در دستگاه‌های اداری و مساله فساد موضوع محوری دولت است و فساد در هیچ دستگاه و ارتباطات اداری پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: دولت نمی‌خواهد از کنار مسائل عبور کند زیرا باید مساله حل شود. تلاش دولت این است که در دل مسائل قرار بگیرد و راهکاری برای حل مسائل پیدا کند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.