×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
برگزاری ۲ آزمون استخدامی در سال جاری/ جذب معلم به شیوه دومدرکی

رضا مرادصحرایی امروز (۷ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردا آزمون استخدامی داریم که از این طریق بیش از ۲۸ هزار نفر در مقطع ابتدایی جذب خواهند شد. پس از آن برای یک آزمون استخدامی دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است که از طریق آن ۲۸ هزار معلم جهت مقطع دوره متوسطه فنی حرفه‌ای و هنرستان‌های کار و دانش جذب خواهند شد؛ بنابراین امسال دو آزمون استخدامی در برنامه کاری وجود دارد.

وی افزود: مساله مهم ما این است که بتوانیم معلمانی با ویژگی‌های معلمی جذب کنیم؛ اشکال کار در بحث استخدام، این است که ما نباید فرصت‌های استخدامی خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از شناسایی معلمان قوی خود را محروم کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال جذب ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان در کنکور سراسری خواهیم داشت. سهم استان خوزستان نیز با توجه به نیاز، سهم قابل توجهی خواهد بود. البته سهم‌هایی که به همه استان‌ها اختصاص داده می‌شود به طور واقع بینانه متاسفانه کمتر از نیاز آن‌ها است اما ظرفیت استخدامی کشور به این اندازه است.

وی در پاسخ به اینکه جذب دانشجویان فرهنگیان از طریق کنکور سراسری افزایش خواهیم داشت؟ گفت: امسال در کنکور سراسری به اندازه سال گذشته جذب خواهیم داشت. همچنین یک جذب از طریق دانشگاه‌های مادر دیگر خواهیم داشت که به آن شیوه دومدرکی گفته می‌شود و برای اولین بار در تاریخ تربیت معلم کشور است. یعنی اینکه دانشجویان در دانشگاه‌های مادر شروع به تحصیل می‌کنند و پس از گذراندن دو سال دروس تخصصی و طی کردن فرآیندهای صلاحیت سنجی، رقابت سنجی و سایر وپژگی‌ها از سال سوم به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.