×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
جزئیات برنامه “جایزه ملی جوانی جمعیت”

مریم مراداسکندری در نشست خبری که در خصوص رویداد و جایزه ملی جوانی جمعیت برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حال برگزاری است. طبق ماده ۱۹ این قانون، ستاد ملی جوانی جمعیت مکلف است سالانه یک روز از هفته جمعیت که در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود را تعیین و جایزه ملی بر اساس هفت شاخص برای عموم مردم در نظر بگیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هدف از اجرای این برنامه افزایش جمعیت و ترویج ازدواج و فرزندآوری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: جمعیت یکی از مولفه‌های اصلی اقتدار ملی محسوب می‌شود و تمام کشورها دنبال این اقتدار هستند و امیدواریم با برنامه‌ریزی بتوانیم در این راستا گام برداریم.

مراداسکندری بیان کرد: برگزاری این رویداد می‌تواند کمک موثری باشد برای اینکه اذهان عمومی و مردم را دغدغه‌مند کند و بیشتر متوجه شوند که اگر در آینده نسلی وجود نداشته باشد و به سالمندی برسیم، علاوه بر اینکه ممکن است تمامیت ارضی کشور دچار چالش و آسیب شود، ما نیز متضرر می‌شویم.

وی عنوان کرد: همان گونه که شهدا ذره‌ای از خاک میهن را به دشمن ندادند، جمعیتی که در آینده برای ایران اسلامی رقم خواهیم زد نیز حافظ آب و خاک این مرز و بوم خواهند بود.

مراداسکندری بیان کرد: محورهای این رویداد در بخش رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، دستگاه‌های حاکمیتی، شرکت‌ها و موسسات مردمی و خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد است و عموم مردم و دستگاه‌ها می‌توانند آثار خود در قالب‌های مختلف شعر، موشن‌گرافی، نقاشی، پوستر، مقاله و پژوهش را تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه به آدرس ایتا @banovan_kh یا ایمیل banovan@ostan-kz.ir ارسال کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با اشاره به معرفی یک نفر از برترین‌ها در هر شاخص در سطح ملی، گفت: پس از جمع‌آوری و ارزیابی آثار، برترین آثار در هفت شاخص معرفی می‌شوند و ۲۴ اردیبهشت‌ماه در برنامه استانی از این افراد تقدیر می‌شود. برترین‌ها از بین معرفی‌شدگان در هر شاخص نیز در سطح ملی معرفی می‌شوند و در برنامه‌ای با حضور رئیس جمهور از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

 

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.