×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
تقویت سیل‌بندها و ذخیره‌سازی آب برای مقابله با سیل احتمالی خوزستان

علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به هشدار قرمزی که سازمان هواشناسی اعلام کرد، ضرورت داشت تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از بارش‌های سنگین پیش رو گرفته شود.

وی افزود: به این منظور مباحث مختلف مطرح و بررسی شد و تقسیم کار در زمینه‌های مختلف صورت گرفت.

حسینی محراب ادامه داد: با توجه به اینکه عشایر در این روزها کوچ خود را آغاز کرده‌اند ضرورت دارد سازمان امور عشایر و دیگر دستگاه‌های متولی نسبت به اطلاع‌رسانی و حفظ سلامت و امنیت آن‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

استاندار خوزستان گفت: در خصوص حاشیه رودخانه‌ها، زمین‌های کشاورزی و روستاهای در معرض سیل بنا شد سیل‌بندها تقویت شود. در مناطقی که احتمال قطع یا کدر شدن آب شرب هست نیز مقرر شد ذخیره‌سازی آب و تدارک تانکرهای آبرسانی صورت گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: در لالی که اخیراً مردم ما مشکل آب شرب پیدا کردند و اگر بارندگی شدید باشد احتمال دارد مجددا کدری آب را در لالی و برخی نقاط دیگر داشته باشیم، بنا شد آبفا نسبت به ذخیره‌سازی و تامین آب شرب اقدام کند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: از مردم هم می‌خواهیم آمادگی لازم را داشته باشند و با توجه به تعطیلی سه روزه از فرزندان خود در مناطق خطر و حاشیه رودخانه‌ها مراقبت کرده و توصیه‌های هواشناسی که از طریق صدا و سیما اعلام شده را رعایت نمایند تا انشاءالله حادثه‌ای در استان نداشته باشیم؛ ما آمادگی کامل داریم و تمهیدات لازم را با جدیت دنبال می‌کنیم تا حادثه ناگواری پیش نیاید.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.