×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 12 خبر
افزایش دو برابری فوتی‌های کرونا در خوزستان/ زمینه برای چرخش بیشتر ویروس در جامعه فراهم است

دکتر پژمان بختیاری‌نیا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت زرد و یک شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند که این شهرها شامل شهرهای بزرگ و پرجمعیتی هستند و جمعیت این شهرها قابل توجه است.

وی گفت: همچنان خوزستان در موج هفتم بیماری به سر می‌برد؛ پس از صعود اولیه موارد شناسایی شده قطعی و موارد بستری، اکنون روند ثابت مانده است اما هنوز وارد شیب پایین‌رونده نشده‌ایم.

افزایش دو برابری فوتی‌های کرونا در دو هفته اول فروردین‌ماه

بختیاری‌نیا افزود: همان گونه که در موج‌های قبل نیز انتظار می‌رفت، در حال حاضر موارد فوتی ناشی از کرونا افزایش یافته و موارد فوتی در دو هفته نخست فروردین‌ماه نسبت به دو هفته اول اسفندماه دو برابر شده است.

وی گفت: با توجه به در پیش بودن شب‌های قدر و خریدها و دید و بازدیدهای عید سعید فطر، این عوامل نگران‌کننده هستند بنابراین پیش‌بینی زمان پایین رفتن موج سخت است.

۷۵ درصد فوتی‌های کرونا بالای ۶۰ سال دارند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ۷۵ درصد مرگ و میرهای موج اخیر افراد ۶۰ سال به بالا هستند، عنوان کرد: ابتلا، شدت بیماری و مرگ و میر در این گروه سنی، زنان باردار و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بسیار بیشتر از سایر افراد است و طبق آمار، ۹۵ درصد فوتی‌ها بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

وی با تاکید بر خودمراقبتی گروه‌های پرخطر و به ویژه استفاده از ماسک بیان کرد: مدارس یکی از جاهایی هستند که نگران آن هستیم و استفاده از ماسک و وجود تهویه در کلاس‌ها ضروری است.

۵۰ درصد فوتی‌ها واکسن نزده‌اند

بختیاری‌نیا گفت: ۵۰ درصد فوتی‌های کرونا در خوزستان واکسن تزریق نکرده‌اند و ۵۰ درصد نیز بیش از شش ماه از تزریق آخرین نوبت واکسن‌شان گذشته بوده است بنابراین این مساله اهمیت تزریق دوز یادآور را نشان می‌دهد و افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه یا بیشتر از تزریق آخرین نوبت واکسن‌شان گذشته است، باید دوز یادآور را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اکنون جای تعلل و ساده‌انگاری نیست؛ با توجه به اینکه به تدریج ایمنی ناشی از واکسیناسیون کاهش پیدا می‌کند و از طرف دیگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، زمینه برای چرخش بیشتر ویروس در جامعه مساعد است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با ابراز نگرانی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: بخش عمده‌ای از کنترل موج در دست مردم است که امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز یادآور شاهد شرایط بهتری باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.