×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 2 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
معاون دادستان کل کشور: ترخیص کالا از بنادر خوزستان سرعت می‌گیرد

علی جمادی در بازدید میدانی از آخرین وضعیت اموال توقیفی در بنادر، گمرکات و پارکینگ‌های استان خوزستان، بیان کرد: بررسی‌های میدانی در کشور نشان می‌دهد که امسال نسبت به سال قبل، ماندگاری کالاها بیشتر شده است و این مسئله باتوجه به شرایط آب و هوایی بنادر به ویژه در استان خوزستان می‌تواند به فساد کالاها منجر شود.
وی افزود: دستگاه‌هایی که باید سلامت و بهداشت کالا را اعلام کنند به منظور جلوگیری از فساد کالاها تسریع کنند.

جمادی با تاکید بر اهمیت جلوگیری از تضییع بیت المال خواستار تسریع در ترخیص کالاهای سریع الفساد و دارای تاریخ مصرف شد و گفت: برخی کالاها فضای زیادی از انبارها را اشغال کرده‌ و سال‌ها است تعیین تکلیف نشده‌اند که باتوجه به هزینه نگهداری و امکان فساد کالاها، باید نسبت به این مسئله بازنگری دقیق انجام شود.
وی افزود: همچنین مقرر شد در ارتباط با اختلاف نظری که در مورد کالاهای آلوده وجود دارد، گمرک و اموال تملیکی ظرف یک ماه آخرین وضعیت را اعلام کنند.
جمادی گفت: وضعیت تعیین تکلیف خودروهای مصادره‌ای در کشور مطلوب بوده اما در مورد خودروهای توقیفی نیاز به فعالیت بیشتر است.

وی ادامه داد: می‌توان با استفاده از ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی، این خودروها سریع‌تر تعیین تکلیف شوند تا از تضییع بیت‌المال جلوگیری شود.

معاون دادستان کل کشور بیان کرد: انتظار ما این است که با احساس مسئولیتی که وجود دارد راهکارهای لازم اندیشیده و به کار گرفته شوند.
وی از پشتکار، توانایی و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان قدردانی کرد و افزود: با روحیه‌ای که در دادستانی استان وجود دارد، امیدواریم شاهد کاهش مشکلات موجود در استان و رفع موانع اقتصادی باشیم.

بازدید از شرکت‌های پتروشیمی بندر ماهشهر، بازدید از انبارهای اموال تملیکی اهواز، نشست با فعالان اقاصادی، بازدید از گمرک خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون قضایی دادستان کشور به خوزستان بوده است.

 

منبع: ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.