×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 10 خبر
جزییات تولید الکل و خمیرمایه در خوزستان

عبدعلی ناصری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از نیشکر به عنوان یک گیاه دارویی، محصولات جانبی مختلفی علاوه بر شکر تولید و در بازار توزیع می‌شود، اظهار کرد: یکی از محصولات جانبی نیشکر، الکل است که کارخانه تولید این محصول با ظرفیت اسمی سالانه ۳۳ میلیون لیتر در حال فعالیت است.

وی افزود: در دوران شیوع کرونا با توجه به نیاز بازار به الکل، ظرفیت تولید سالانه الکل در این کارخانه را تا حدود ۴۰ میلیون لیتر افزایش دادیم و بر این اساس توانستیم ۸۰ درصد الکل مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص خمیرمایه به عنوان یکی دیگر از محصولات جانبی نیشکر، گفت: ظرفیت اسمی کارخانه تولید خمیرمایه سالانه ۱۰ هزار تن است که در حال حاضر این ظرفیت به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته است و در تلاش هستیم تا براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این ظرفیت تولید را به ۱۲ هزار تن در سال برسانیم.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه تولید MDF در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی افزود: طی یک سال گذشته حدود ۱۰۹ هزار مترمکعب MDF در این کارخانه تولید شده که رقمی بی نظیر در تاریخچه فعالیت آن است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خوزستان بیان کرد: در این زمینه با تامین قطعات و تجهیزات در ماه‌های اخیر و نصب و راه‌اندازی آن‌ها در فروردین ماه سال ۱۴۰۲، ظرفیت تولید این محصول به ۲ هزار متر مربع در سال خواهد رسید.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.