×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دادستان‌های خوزستان بر تنظیم بازار و مقابله با جرائم خاص نظارت کنند

علی دهقانی در جلسه شورای قضایی استان خوزستان، با تبریک فرا رسیدن اعیاد ماه رجب و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مکتب و ایدئولوژی، رهبری امام راحل (ره) و مردم، سه رکن اساسی انقلاب اسلامی است که با عمل به ارزش‌های اسلامی و انسانی به انقلابی بی‌نظیر در دنیا تبدیل و منشاء صدور این ارزش‌ها به تمام دنیا شد.

وی با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تلاش دشمنان و معاندین، در عرصه‌های مختلف پایدار و مستحکم به مسیر خود ادامه می‌دهد، افزود: انقلاب اسلامی ایران به تعبیری یک انقلاب فرهنگی بود که عدالتخواهی، حمایت از محرومان و خدمتگزاری به مردم جزو آرمان‌هایش بوده و هست.

دهقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با قدردانی از پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در تقاضای عفو برخی از محکومان و متهمان که با موافقت رهبر انقلاب همراه بود، گفت: این بخش‌نامه همگام با سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی و سیاست‌های قوه قضاییه در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است و باید نسبت به اجرای صحیح و دقیق آن در استان خوزستان تسریع شود.

وی با تبیین سیاست‌های کلی قوه قضائیه در سند تحول قضایی گفت: افزایش سرکشی قضات و مسئولان قضایی از زندان‌ها، کاهش نظام‌مند جمعیت کیفری، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در خدمات قضایی به ویژه در ابلاغ‌های الکترونیک و برگزاری جلسات دادرسی‌ الکترونیکی، تکمیل طرح کاداستر (حدنگاری) اراضی ملی و کشاورزی و تثبیت مالکیت‌ها، رسیدگی به پرونده‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت قضایی از تولیدکنندگان و صنعتگران استان و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، از مواردی است که در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در ایام پایان سال مردم انتظار دارند که دستگاه قضایی بیش از پیش بر حقوق عامه نظارت داشته باشد و به ویژه در خصوص مقابله با جرائم خاص و خشن، تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان و بهبود وضعیت جاده‌های دورن شهری و برون شهری، نظارت‌های لازم از سوی دادستان‌های مرکز استان و حوزه‌های قضایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: مدیریت یعنی تدبیر چالش‌های پیش‌رو در کنار عمل به تکالیف درون سازمانی به طوری که هیچ کدام فدای دیگری نشود و بهترین کار این است که هر کدام از ما تا قبل از پایان سال بررسی کنیم و امور عقب مانده را در ایام باقیمانده از سال، جبران کنیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: توجه به ساختار مجموعه و نقش کارکنان و همچنین استفاده بهینه از ابزارهای در دسترس، دو نکته مهم در مدیریت است که باید از طریق توسعه نظام مشارکتی، استفاده از ظرفیت‌های موجود و رعایت نظم و ارزشیابی صحیح، در راستای اجرای خدمات مطلوب به کارگرفته شود.

دهقانی تصریح کرد: مدیران هر دستگاه باید با سعه صدر پاسخگوی مراجعه‌کنندگان باشند و برگزاری میزهای خدمت می‌تواند یکی از شیوه‌های خدمت‌رسانی مضاعف باشد.

 

منبع: ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.